Marti, 19 aprilie, senatorul Marius Sorin Bota, seful Departamentului Transporturi si Infrastructura PSD, a fost invitat sa participe in calitate de speaker in cadrul dezbaterilor internationale "Infrastructura inteligenta in Europa de Sud-Est 2011".
Subiectul discutiei s-a centrat pe intentia Romaniei de a absorbi fonduri UE si utilizarea parteneriatului public privat ca solutie de realizare a infrastructurilor. Senatorul Sorin Bota a declarat ca acest lucru este posibil: prin eliminarea barierelor artificiale introduse de guvernanti, la depunerea proiectelor, si inasprirea controalelor in perioada de implementare.
In acelasi timp s-au dezbatut multiplele posibilitati ale parteneriatul public- privat, ocazie cu care senatorul Marius Sorin Bota a reamintit cursul OGU 16 initiate in 2002, in baza careia s-au negociat 9 proiecte de infrastructura, aceasta in 2006 a fost modificata si transformata in OGU 34, iar in momentul de fata avem o noua lege 178/2010, care bulverseaza tot mediul economic.
In final solutia ar fi revenirea la o forma de lege simpla (ca OGU 16) si in acelasi timp trebuie clarificate si separate clar contractele de concesiune (aplicabile unui bun public existent si in care privatul isi asuma riscurile, statul incasand o redeventa) si asocierea stricto senso in care statul si privatul isi impart riscurile(realizeaza impreuna un bun public si culeg beneficiile in cota parte prin intermediul companiei de proiect).