Hotelurile craiovene sunt in permanenta arhipline. Exceptie fac week-end-urile, care vin cu o usoara scadere a afluentei de clienti.
Potrivit specialistilor din domeniu, o data cu aderarea, sectorul hotelier va oferi surprize placute investitorilor, in special pe segmentul business. In conformitate cu site-ul Bloombiz, pana in 2010, marile orase vor avea cel putin un hotel clasificat la patru stele. Pe acest segment, Craiova este destul de bine reprezentata, inca de pe acum, astfel ca in acest moment craiovenii se mandresc cu trei hoteluri de patru stele (Golden House, Bavaria, Helin). Dintre acestea, unul - Hotel Golden House - este situat intr-o cladire construita in jurul anului 1890, in elegantul stil neo-eclectic (Casa Poenaru), care face parte din Patrimoniul National.
Hotelurile craiovene sunt pline
Cu toate ca segmentul patru stele este reprezentat destul de bine, perspectiva unei afaceri infloritoare in domeniu nu este de neglijat, clienti existand inca de pe acum din belsug. Camerele hotelurilor clasificate la patru stele sunt mai tot timpul ocupate in proportie de 100%. "In general, in timpul saptamanii camerele sunt ocupate. In week-end se observa o usoara scadere a numarului de clienti, in sensul ca mai avem camere libere", a declarat Denisa Dumitru, receptioner la Hotelul Helin. Potrivit acesteia, acest lucru este cauzat de faptul ca majoritatea clientilor hotelului sunt oameni de afaceri care stau in Craiova in timpul saptamanii, iar in week-end se intorc acasa.
Afirmatia este sustinuta si de alti lucratori din industria hoteliera. "Nefiind hotel de tranzit, ci unul care se adreseaza segmentului business, noi avem mai tot timpul camerele ocupate", a declarat administratorul altui hotel de lux din Craiova. Potrivit acestuia, o usoara scadere a numarului clientilor se observa in a doua jumatate a lunii decembrie, prima jumatate a lunii ianuarie si in lunile iulie si august.
Numarul clientilor scade la sfarsit de saptamana
Un grad mare de ocupabilitate este inregistrat si la hotelurile care acopera segmentul de trei stele. "Numarul clientilor variaza. Sunt zile cand avem un grad de ocupabilitate de 100%, dar sunt si zile cand e ceva mai mic. In general, camerele sunt ocupate in proportie de 75 - 80%", a declarat administratorul unui hotel de trei stele din Craiova care a observat, la randul sau, o scadere a numarului de clienti la sfarsit de saptamana.
Aderarea va impulsiona afacerile din domeniul hotelier
Potrivit specialistilor din domeniu, aderarea va atrage dupa sine in urmatorii ani o crestere a numarului de vizitatori, ceea ce va determina si o cerere sporita de locuri de cazare. Va creste si potentialul unei afaceri in acest domeniu. In ceea ce priveste nisele pe care se pot face cele mai bune investitii hoteliere, parerile specialistilor sunt impartite.
Cei mai multi sustin insa ca prin prisma raportului profit operational pe camera - costuri de constructie, cele mai bune investitii sunt cele in hotelurile de patru si cinci stele, cu specificatia ca pretul de realizare a unei camere de cinci stele este cu 30% mai mare decat al uneia de patru. In acelasi timp, potrivit specialistilor, investitia intr-un hotel de patru stele nu este cu mult mai mare decat investitia in unul de trei stele, acestea din urma fiind atractive pe termen lung.
Inainte de a face o investitie pe segmentul hotelier, beneficiarii ei trebuie insa sa aiba in vedere faptul ca succesul sau esecul acestei afaceri depinde de corelatia dintre ideea afacerii, constructia in sine si procedurile operationale implementate, astfel ca se impune inca de la inceput o definire atenta a conceptului. Cei interesati pot alege intre trei strategii de administrare -administrarea proprie, contract de management sau franciza.
Pionierii managementului hotelier
Pionierii managementului hotelier sunt elvetienii, care au creat modelul de educatie in domeniu, astfel ca scolile de ospitalitate si afaceri hoteliere sunt considerate drept etalon. Calificarea obtinuta in Elvetia constituie baza unei cariere de succes intr-o afacere prospera. Acesta e motivul pentru care an de an, numarul studentilor care vin sa-si insuseasca legile "industriei ospitalitatii" este din ce mai mare.