Executivul a modificat si a completat marti OUG privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii in scopul perfectionarii si flexibilizarii sistemului achizitiilor publice.
Prin noile reglementari a fost eliminata obligatia de a aplica procedurile de atribuire prevazute de OUG 34/2006 de catre persoane care nu sunt autoritati contractante, atunci cand acestea atribuie contracte finantate/subventionate majoritar de o autoritate contractanta, atat timp cat valoarea acestor contracte este mai mica decat valorile peste care este impusa o astfel de obligatie de catre directivele europene. Pentru aceste situatii, au fost majorate pragurile de aplicare a prevederilor OUG 34/ 2006 in cazul entitatilor care nu sunt autoritati contractante, dar beneficiaza de fonduri alocate prin diverse programe. Potrivit noilor reglementari, a crescut de la 2,5 milioane de euro la 5 milioane de euro valoarea estimata a contractului finantat/subventionat in mod direct in proportie mai mare de 50% de o autoritate contractanta. Acesta este pragul de la care se aplica procedurile de atribuire prin sistemul achizitiilor publice in cazul atribuirii de catre o persoana fizica sau juridica, fara calitate de autoritate contractanta, a unui contract de lucrari.
In cazul atribuirii contractului de servicii de catre o persoana fizica sau juridica fara calitate de autoritate contractanta, pragul a crescut de la 125.000 de euro la 200.000 de euro, valoarea contractului finantat/subventionat in mod direct, in proportie mai mare de 50% de catre o autoritate contractanta. Prin noile reglementari au fost eliminate regulile speciale de atribuire a contractelor de furnizare, precum si a celorlalte tipuri de contracte a caror valoare este mai mica decat pragurile prevazute in directiva europeana (200.000 de euro in cazul contractelor de servicii si 5 milioane de euro in cazul contractelor de lucrari). De asemenea, a fost modificata legislatia din punctul de vedere al sistemului de rezolvare a contestatiilor, schimbarile constand in faptul ca suspendarea procedurii de licitatie nu va mai fi posibila decat de cel mult doua ori, indiferent de numarul de contestatii care apar si de momentul in care sunt acestea depuse. Astfel, suspendarea procedurii poate avea loc cu o zi inainte de deschiderea ofertelor.
Dupa deschiderea ofertelor nu este permisa depunerea de contestatii care se refera la acte ale autoritatii contractante produse inainte de acest moment. Un al doilea moment in care poate avea loc suspendarea procedurii este cu o zi inainte de expirarea perioadei de asteptare impuse de legislatie intre data comunicarii rezultatului procedurii si data incheierii contractului de achizitie publica.