Executantul canalizarii in cartierele Catargiu si Brestei va incerca de saptamana viitoare sa gaseasca trei firme carora sa le subcontracteze lucrarea de ridicare si transport a pietrisului, uitat pe strazile din aceste zone. Unul dintre posibilii parteneri, RAADPFL, nu vrea insa diminuarea tarifelor pe care le practica, deoarece in caz contrar ar avea pierderi importante.
Haosul produs de SC HIDROCONSTRUCTIA, firma care realizeaza canalizarea in cartierele Catargiu si Brestei, nu va disparea prea curand, deoarece executantul nu are forta de munca. Dupa ce sute de craioveni care locuiesc in cele doua zone s-au plans de incompetenta de care a dat dovada societatea care executa lucrarile, finantatorul ISPA si Primaria Craiova s-au gandit sa ia atitudine. Precizam ca de pe cele 24 de strazi unde au fost introduse conductele de apa, muncitorii firmei executante nu au ridicat muntii de pietris. La ultima intalnire pe care autoritatile si finantatorul au avut-o cu SC HIDROCONSTRUCTIA, saptamana trecuta, reprezentantii acesteia promiteau ca pana la sfarsitul lunii septembrie strazile vor fi curatate.
"Ne-au spus ca vor aduce doua echipe de la Slatina care sa ii ajute si vor lucra in mai multe schimburi ca sa faca o treaba ca lumea. La intrevederea pe care am avut-o cu ei astazi (ieri - n.r.) au venit sa ne spuna ca nu au de unde sa aduca mai multi oameni. Le-am propus ca incheie un contract cu alta firma care sa care pamantul, insa am inteles ca nu dispun de prea multi bani. Este greseala lor pentru ca au castigat licitatia oferind preturi mult mai mici decat sunt pe piata, iar in prezent nu gasesc subcontractant", a declarat viceprimarul Gheorghe Nedelescu.
RAADPFL Craiova nu vrea scaderea tarifelor
Una dintre propunerile cu care a venit municipalitatea a fost incheierea unei intelegeri cu Regia Autonoma de Administrare a Domeniului Public si Fondului Locativ (RAADPFL) Craiova, in baza careia angajatii de aici sa transporte pietrisul. In schimb, conducerea regiei nu vrea sa auda de o negociere a pretului sustinand ca nu vrea sa iasa in pierdere. "Avem sumele stabilite pentru fiecare actiune, in care sunt incluse preturile pentru sofer, motorina si amortizarea. Mai mult, putem sa le cerem, dar mai putin de atat nu. Spre exemplu, la transportul cu basculanta de sapte tone pe ora incasam aproximativ 100 de mii de lei, iar pe kilometru 19.000 de lei", a declarat Ilie Badescu, directorul regiei. Vicele Gheorghe Nedelescu sustine teoria subalternului sau declarand ca diminuarea tarifului nu trebuie sa aduca un deficit regiei pe care o coordoneaza.
Pe de alta parte, reprezentantii executantului au precizat ieri ca ar avea nevoie de inca doi subcontractanti pentru a ridica pietrisul inainte de racirea vremii. "Incercam sa obtinem un pret mai mic pentru realizarea acestei actiuni de alte firme. Oamenii din zona sunt suparati degeaba pentru ca noi avem un anumit flux tehnologic pe care trebuie sa il realizam. Am inceput sa ridicam pietrisul in zona Scolii din Catargiu. De saptamana viitoare vom incepe negocierile cu posibili subcontractori", au precizat surse din cadrul SC HIDROCONSTRUCTIA.