Magazinele online romanesti isi vor creste vanzarile in perioada sarbatorilor de iarna cu cel putin 30% fata de veniturile medii pe care le inregistreaza intr-o perioada normala de cumparaturi din cursul anului. Concluzia a fost desprinsa in urma celei de-a doua editii a Scolii de Afaceri ePayment, ce s-a desfasurat recent si care a luat in discutie pregatirea magazinelor online pentru sezonul cumparaturilor de sarbatori, potrivit unui comunicat GECAD.
Spre comparatie, anul trecut, in perioada noiembrie - decembrie, media lunara a cumparaturilor cu plata online prin card in magazinele care folosesc solutia ePayment(R) au crescut cu 10% fata de luna precendenta din acelasi an, iar anul acesta se asteapta o evolutie de 30%. Totul depinde de cat de pregatiti vor fi comerciantii online sa atraga si sa multumeasca cumparatorii.
"Cand cumperi online si platesti cu cardul vrei sa te simti in siguranta, sa gasesti repede ceea ce cauti ti sa primetti cat mai repede ce ai comandat. Sezonul sarbatorilor de iarna este foarte important pentru ca acum apetitul pentru cumparaturi creste, puterea de cumparare este peste nivelul mediu anual, iar magazinele online pot fi o solutie interesanta pentru cadouri sau alte achizitii de sezon" a spus Sorana Kunst, marketing manager la GECAD ePayment.
"Cheia unei promovari eficiente a magazinului online este chiar magazinul. Spre deosebire de mediul clasic, in cel online decizia de cumparare se formeaza in primele secunde de la intrarea pe site si poate disparea la fel de repede daca aceasta nu respecta conditii esentiale de credibilitate. Design-ul actualizat de sarbatoare, descrierile cuprinzatoare cu imagini ale produselor, instrumentele interactive si mesajele directe care cheama la actiune si alte elemente care dau credibilitate pot ridica rata de conversie din vizitatori in cumparatori cu pana la 2,5%," spune Adriana Iordan, web marketing manager, GECAD ePayment.