Gigantul american The Procter & Gamble (P&G), cu afaceri de aproape 300 mil. euro in Romania, reediteaza modelul de export al Dacia si Nokia in industria bunurilor de larg consum si ar putea ajunge cu fabrica de la Urlati, judetul Prahova, la vanzari de jumatate de miliard de euro pe termen mediu, in conditiile in care unitatea va aproviziona 20 de piete externe.
"95% din productie se va duce pe cele aproximativ 20 de piete externe pe care le vom aproviziona cu sampoane si balsamuri din Romania", a declarat Luc Viaene, directorul fabricii P&G din Urlati. Compania va demara exporturile din noua sa fabrica de sampoane de langa Ploiesti pana la finele anului.
Romania intra astfel pe harta tarilor emergente ca centru de productie de bunuri de larg consum, nu doar ca piata de desfacere atractiva din prisma dimensiunii ei: cei 22 de milioane de consumatori au atras in Romania multinationale din sectorul FMCG, insa niciuna din fabricile locale ale acestora nu exporta acum mai mult de 50-60% din productie.
In primii ani, fabrica din Urlati ar putea sustine vanzari ale P&G de 400-500 mil. euro in regiune, tinand cont ca vanzarile locale de produse de ingrijire a parului P&G pot fi estimate la 20-30 mil. euro, iar ponderea acestora in businessul noii unitati va fi de doar 5%.