General Motors Europe a anuntat ca a ajuns la o intelegere preliminara cu fabricantul de supercar-uri Koenigsegg pentru a vinde compania suedeza Saab.

Koenigsegg, un constructor de automobile mic, cu doar 45 de angajati, a aparut de nicaieri drept actorul principal in achizitionarea Saab, informeaza agentia Reuters, citata de Automotive News. In urma tranzactiei, Saab ar iesi de sub tutela americanilor dupa mai bine de doua decenii.
Conditiile de vanzare nu au fost facute publice, insa intelegerea include si o garantie financiara din partea Suediei. Intr-un comunicat, GM Europe a declarat ca tranzactia ar urma sa se incheie in toamna acestui an si include un angajament de plata de 600 de milioane de dolari provenind de la banca European Investment Bank si garantat de guvernul suedez. In ultimele saptamani s-au purtat discutii despre vanzarea Saab cu doi-trei ofertanti, completeaza Automotive News.
Un oficial din cadrul executivului suedez a precizat ca nu este, deocamdata, clar daca va fi nevoie de garantia guvernamentala pentru finantarea oferita de European Investment Bank.
"Inca nu stim daca grupul Koenigsegg va avea nevoie de garantarea imprumutului", a precizat Joran Hagglung, secretar de stat in cadrul Ministerului Industriei.
Saab, companie ale carei vanzari au reprezentat 1% din volumul de vanzari al GM anul trecut, a fost afectata serios de criza economica. Reprezentantii constructorului, care este unul din cele mai cunoscute branduri suedeze, au declarat ca e nevoie de finantari in valoare de un miliard de dolari pentru productie si pentru lansarea de modele noi, precum si pentru amortizarea pierderilor de aproximativ 382 de milioane de dolari din acest an.

GM a schimbat vicepresedintele

In Statele Unite, GM a anuntat luni ca Robert Socia, seful departamentului de achizitii, l-a inlocuit pe Bo Anderson in functia de vicepresedinte al grupului, responsabil de achizitii si reteaua de aprovizionare.
Socia, care ocupa in prezent postul de vicepresedinte al Shanghai General Motors, incepand cu 1 iulie, data la care isi ia in primire noua functie, va "mosteni" un buget anual de 86 de miliarde de dolari, fonduri destinate achizitiei a 190.000 de piese.
Principala responsabilitate a lui Socia va fi sa duca la indeplinire obiectivele impuse de Fritz Henderson, directorul executiv, privind reducerile de costuri ale bazei de aprovizionare.
Henderson a precizat intr-o declaratie oficiala ca Socia are experienta necesara noului post, dobandita la conducerea operatiunilor din Europa, Africa de Sud si China.
Socia lucreaza in cadrul GM din 1975 si a fost managerul operatiunilor companiei din Brazilia, vicepresedinte al GM Europe si directorul departamentului de achizitii al GM-Fiat la inceputul acestui deceniu, pe perioada "aliantei" dintre cei doi constructori. Bo Anderson a demisionat la inceputului acestei luni si, potrivit unui anunt al constructorului rus GAZ, va ocupa functia de conducere a acestei companii.