Bancile nu ofera servicii pe gustul romanilor. Asa reiese dintr-un studiu al publicatiei electronice Banking News, care ne demonstreaza ca 30% dintre clienti se plang de modul in care sunt tratati de aceste institutii bancare si reclama cozile prea mari de la ghisee, comisioanele si dobanzile destul de mari pentru buzunarele lor.
Astfel, potrivit studiului, bancile de la noi stau cel mai rau la capitolul "servicii", in conditiile in care functionarii bancari nu-si trateaza clientii asa cum ar trebui. Mai mult, informatiile oferite de acestia atunci cand un client vrea sa contracteze un credit nu sunt clare si concise, iar la final se constata ca mai sunt de platit si alte taxe si comisioane.
Spre exemplu, clientul isi face dosarul, merge sa-l depuna si isi da seama, in cele din urma, ca trebuie sa se mai pregateasca si pentru alte costuri. Din aceasta cauza, cei mai multi refuza sa mai colaboreze cu banca respectiva.
Din studiul amintit mai aflam ca romanii acuza lipsa de transparenta a bancilor. De asemenea, ei constata ca pentru un serviciu de genul celui prin care se trimit bani in strainatate comisioanele sunt mult prea mari, chiar si in cazul unor sume mici. Totusi, companiile specializate in cercetare si consultantata din strainatate si-au format o alta imagine despre bancile romanesti. Astfel, potrivit unui studiu realizat de Lafferty Group, Romania se claseaza pe locul trei in Europa in privinta calitatii serviciilor bancare, in urma Portugaliei si Germaniei. (D.E.)