Ritmul alert de dezvoltare si modernizare al constructiilor face sa creasca vanzarile de gresie si faianta. Pe de alta parte, Romania mai are mult pana sa ajunga din urma, la acest capitol, tari precum Italia sau Spania, potrivit Mediafax.
"Raportat la populatia Romaniei, consumul de gresie si faianta a ajuns la 1,5-1,6 metri patrati de persoana, mai mult decat dublu fata de acum patru-cinci ani si aproape de valorile inregistrate in tari ca Ungaria, Polonia sau Cehia. Romania se situeaza totusi cu mult sub valorile consemnate in Spania sau Italia, unde consumul anual pe locuitor ajunge la 5-6 metri patrati", sustine directorul de comunicare al Delta Distribution, Simona Bonea. Totodata, distribuitorii de materiale de constructii estimeaza ca vanzarile vor creste in acest an cu 10%-30%, fata de nivelul de 200 de milioane de euro din 2006, in timp ce producatorii de placi ceramice anticipeaza o crestere a pietei cu doar 5-7%. Cresterea pietei de anul trecut a fost determinata si de extinderea retelei magazinelor de retail, care vor continua sa se dezvolte in 2007 si vor antrena o majorare a vanzarilor de gresie si faianta. "Valoarea pietei a atins anul trecut un prag de 200 de milioane de euro, iar pentru acest an estimam o crestere de 20- 30%", a declarat Anca Oprea, directorul diviziei Ceramice din cadrul firmei Romstal Imex.
Un trend ascendent il confirma si reprezentantii grupului Lasselsberger, prinicipalul producator de placi ceramice din Romania. Numai ca acestia se arata mai rezervati, anticipand o crestere a pietei cu mai putin de 10%, atat ca valoare, cat si ca volum. In 2006, cele mai importante vanzari au fost inregistrate pe segmentul produselor economice, care ocupa o pondere de 50-70% din piata, fiind urmat de segmentele mediu si lux, ale caror cote sunt aproximate la 35-40%, respectiv 10-15%. (Andreea Stefan)