Chiar daca piata jucariilor este invadata de articole chinezesti, romanii incep sa prinda gustul jucariilor scumpe. Specialistii spun ca aceasta piata este in continua expansiune, iar aderarea la Uniunea Europeana favorizeaza trendul. Cu toate acestea, cand vine vorba de bani dati pe jucarii, dintre europeni, romanii sunt cei care cheltuiesc cel mai putin pe bucuriile copiilor. Astfel, potrivit directorului de marketing din cadrul unei companii care se ocupa si cu comercializarea jucariilor, Ligia Zaharia, o familie de romani cheltuieste anual pe jucarii in medie doar 15 euro, in timp ce familii din tari precum Slovenia, Cehia sau Ungaria alocau in 2003 peste 50 de euro anual. "Piata romaneasca de jucarii incepe sa creasca, iar aderarea la UE a favorizat aceasta evolutie. Estimam ca anul acesta, in medie, un copil din Romania va primi jucarii in valoare de 20 de euro sau chiar peste, cu aproximativ 40% mai mult fata de 2006", a declarat Ligia Zaharia. Mai mult, aceasta spune ca trendul ascendent al cresterii se va datora si cererii mai mari pentru produsele de brand.
Potrivit Institutului de Statistica al UE, Eurostat, la sfarsitul anului, piata de jucarii din Europa de Est este evaluata la 580 de milioane de euro. Totodata, piata de jucarii din Romania reprezinta 9% din totalul pietei est-europene, atingand anul trecut 52,2 milioane de euro.

Harry Potter ii ia locul lui Barbie

Cand vine vorba de alegerea unei jucarii, atat copiii, cat si parintii cauta personajele sau obiectele promovate in desenele animate sau filmele pentru copii. Papusile Harry Potter, personaje din filmul animat Shrek, trenuletul Thomas sau Spiderman au luat de mult locul lui Tom si Jerry, ratoiului Donald sau, papusilor Barbie.

Jucarii educative

Specialistii sustin ca romanii se orienteaza din ce in ce mai mult catre acele produse care sa le dezvolte copiilor imaginatia si creativitatea. Totodata, comerciantii spun ca din totalul vanzarilor unui magazin specializat, aceste categorii de jucarii, cele educative, reprezinta aproxiamtiv 50%. (Andreea Stefan)