Opel si Volkswagen au fost anul trecut regele si regina masinilor rulate si vandute in tara noastra. Opel Astra, regele incoronat al achizitiilor second-hand din import si-a gasit 15.307 slujitori care sa-l conduca pe soselele plaiurilor mioritice. Conform statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), alaturi de Opel, dar un pic mai jos, pe locul doi este Volkswagen Passat, modelul din clasa medie, care si-a gasit 9.904 clienti. Tot pe podium se gaseste varul Passat-ului, care si-a vandut serviciile in putin peste 8.300 de exemplare. Este vorba de modelul Golf, care s-a achizitionat in tara noastra de 8.313 ori. La picioarele podiumului se afla Fordul Focus, din clasa compacta. A fost comercializat in 7.890 de exemplare. Si deja pentru a treia oara in acest top 10, Volkswagen-ul da coate si isi mai introduce, pe al cincelea loc, inca un model, Bora, care s-a vandut in 6.614 unitati. Pe locul sase in preferintele romanilor s-a situat Audi A4 cu 4.990 de automobile vandute. Apoi acesta a fost urmat de Fordul Mondeo, care a fost achizitionat de doar 3.666 de romani. Pe locul opt, o masina ceva mai scumpa BMW seria 3, comercializat in 2.869 de unitati. Cum nemtii sunt foarte meticulosi, acestia au reusit sa-si mai strecoare pe piata noastra un model. Polo de aceasta data s-a vandut in 2.628 de exemplare. Pe ultimul loc in acest top se situeaza o masina franceza, Renault Laguna, vandut in doar 2.600 de exemplare anul trecut.

Volkswagen face regulile

Cand vine vorba de cuantumul de masini cumparate, romanii au ales ca lider de piata al auto second-hand Volkswagen-ul, cu 29.895 de bucati vandute. Contrar primelor doua locuri din clasamentul de mai sus, aici acestea se inverseaza, pe locul doi situandu-se Opel cu doar 23.074 masini, urmat pe locul trei de Ford, cu 14.696 unitati vandute. Audi se situeaza pe pozitia a patra, cu un total de 8.445 de unitati. Firma franceza Renault se afla la mijlocul clasamentului, cu 7.466 de automobile. Pe pozitia a sasea se claseaza BMW, cu 5.342 de masini. Peugeot a reusit si ea sa comercializeze 4.464 de unitati.

Romanii isi schimba masina o data la 14 ani

Oricum, romanii cumpara din ce in ce mai putine autoturisme. Si asta in conditiile in care suntem in continuare unul dintre popoarele cel mai putin motorizate. Un sofer roman isi pastreaza masina, in medie, vreme de 14 ani. Lucru de neconceput in alte state europene. Veniturile romanilor cresc, iar creditele sunt din ce in ce mai la indemana. Si totusi, vanzarile de autoturisme scad. Specialistii spun ca motivele sunt migratia puternica si reducerea populatiei active. Doi factori negativi care anuleaza cresterea nivelului de trai. Din cele patru milioane de autoturisme inmatriculate in Romania, jumatate sunt mai vechi de 10 ani. Iar alte 750.000 au peste 20 de ani. "Cei care au masini vechi trebuie incurajati sa isi cumpere masini noi", a declarat Brent Valmar.