Strazile sunt foarte aglomerate in apropierea Sarbatorilor de iarna, masinile merg bara la bara, agitatia creste, romanii grabindu-se sa ajunga de la magazine acasa, la rude sau prieteni. Benzinariile incep si ele sa se umple ochi pentru ca in aceasta perioada se consuma cu mult mai mult carburant decat in mod obisnuit. Se fac stocuri de benzina si motorina pentru voiajele care urmeaza sa se faca in urmatoarele zile spre destinatiile de petrecere a Craciunului si/sau Revelionului. Din datele pe care ni le-au furnizat companiile care produc si comercializeaza carburanti reiese ca romanii prefera plinul in aceasta perioada. Mai mult decat atat, creste numarul de persoane fizice care vin sa alimenteze, in timp ce numarul persoanelor juridice scade.

Scade numarul firmelor care alimenteaza

Reprezentantii companiei Petrom ne-au declarat ca in perioada Sarbatorilor de iarna se inregistreaza o crestere considerabila a volumului vanzarilor de carburanti "determinata de cresterea puterii de cumparare a persoanelor fizice". Numai ca potrivit informatiilor primite de la companie, "pe de alta parte, se constata o scadere a cantitatilor achizitionate de persoanele juridice, ca urmare a inceperii perioadei de concedii". Petrom ne mai informeaza ca zilele de varf sunt 22-24 si 30-31 decembrie si se prefera "plinul".

Magazinele din incinta vand cu 55% mai mult

La randul lor, reprezentantii Rompetrol ne-au spus ca in aceasta perioada vanzarile cresc cu aproximativ 20%.
Aceasta inseamna ca la vanzarile dintr-o zi obisnuita, care sunt aproximate la 4.000 de tone de combustibili la nivelul intregii tari, in zilele de sarbatoare vanzarile ajung la circa 4.800 de tone pe zi.
La benzinariile din reteaua Rompetrol, nebunia incepe din 17 decembrie si tine pana la 23, revenind apoi in perioada de dinaintea sfarsitului de an, intre 28 si 30 decembrie.
Potrivit Rompetrol, "se prefera plinul la statiile de tranzit, iar pentru statiile din orase se alimenteaza la fel (tot facandu-se plinul - n. red.), dar creste numarul clientilor, implicit volumul vanzarilor".
De remarcat ca in cazul companiei conduse de Dinu Patriciu vanzarile din cadrul magazinelor din incinta statiilor de alimentare cresc "cu 55%, perioadele de varf fiind in acest caz 22-24.12 si 30-31.12".