Reducerea cu 20% a preturilor la produsele LCD a determinat o avalansa de cerere pentru aceste produse. Cererea mare a fost determinata si de faptul ca utilizatorii inlocuiesc modelele mai vechi si mai voluminoase, cu tuburi catodice, cu aceste noi produse.
Astfel, "vanzarile de televizoare LCD au fost cu 50% mai mari in ultimele 3 luni fata de primul trimestru", estimeaza Andreea Mihai, reprezentant Carrefour. Iar raportat la aceeasi perioada a anului trecut, in ultimele trei luni vanzarile s-au dublat, adauga Mihai.
O explozie a cererii se gaseste insa pentru monitoarele LCD. Valoarea vanzarilor de aceste produse din ultimele trei luni a depasit-o pe cea din primul trimestru de aproape cinci ori, sustine Andreea Mihai. In ceea ce priveste comparatia cu perioada similara a anului trecut, vanzarile au fost chiar de sapte-opt ori mai mari.

Noi ieftiniri, noi cresteri de vanzari

Un nou val de ieftiniri va afecta preturile produselor LCD pana la finele acestui an. Potrivit Andreei Mihai, pana atunci aceste produse se vor mai ieftini cu 15-20%.
Prin urmare, se asteapta ca noile ieftiniri sa determine cresteri semnificative la vanzari.
Mihai anticipeaza ca vanzarile vor spori astfel cu valori cu 150% mai mari decat cele din anul trecut.

In pas cu tendinta mondiala

Vanzarile de televizoare cu cristale lichide (LCD) au fost in crestere si la nivel mondial. Potrivit unei firme de cercetare citate de Mediafax, acestea s-au plasat la peste noua milioane de unitati in trimestrul doi al anului. Cresterea fata de perioada similara a anului 2005 a fost de 135%. ßi ponderea televizoarelor LCD pe piata mondiala a ecranelor TV a crescut de la 17% in primele trei luni ale acestui an la 22% in perioada aprilie-iunie.
In privinta veniturilor obtinute din vanzarea acestor produse, cresterea a fost de 138%, la peste 11 miliarde de dolari, echivalentul a 47% din piata mondiala de televizoare. Valoarea vanzarilor de televizoare cu plasma a reprezentat aproape jumatate din piata pentru ca producatorii lor s-au concentrat asupra modelelor de dimensiuni mari. Iar acestea au determinat profituri mai mari.