Cheltuielile private de bunuri de larg consum au crescut cu 12 la suta in primele sase luni ale acestui an, in Romania, ritm superior celui din tarile vecine, dezvoltarea comertului modern contribuind semnificativ la aceasta evolutie, potrivit unui studiu. "In timp ce ratele trimestriale de crestere la bulgari se ridica la 4 la suta, in medie, in Romania apetitul pentru consum a condus la cresteri de 12 la suta in moneda nationala in primele sase luni ale anului 2007. Dezvoltarea comertului modern a contribuit semnificativ la trendul ascendent al consumului, el atingand pragul de 37 la suta in 2007, fata de 32 la suta in 2006, in timp ce la vecinii nostri ajunsese, anul trecut, la 23 la suta", se mai arata in studiul citat. Un aport semnificativ in dezvoltarea comertului modern in Romania l-a avut expansiunea hipermarketurilor, precum si cea a magazinelor de tip discount, care au ajuns la cote de piata de 13 la suta, respectiv 5 la suta.
In ceea ce priveste nivelul preturilor la principalele categorii de bunuri de larg consum, acestea au fost anul trecut, in medie, cu 40 la suta mai mari in Romania decat in Bulgaria, pentru cosul de produse analizat, iar diferentele nu par sa se reduca. Cele mai mari diferente au fost inregistrate la detergentii manuali de vase (+129 la suta), bauturi racoritoare carbogazoase (+132 la suta) si iaurturi (+116 la suta). In schimb, la bulgari, mustarul si cafeaua instant sunt mai scumpe decat in Romania.