Vanzarile de racoritoare vor creste in aceasta vara cu peste 30% in marile magazine comerciale, in special din cauza caniculei, dar si a diversificarii sortimentelor de bauturi de pe piata. Vanzari mai mari, cu 140% mai multe fata de vara anului trecut, sunt asteptate la inghetata. De remarcat ca romanii au inceput sa prefere apa si sucurile plate in detrimentul celor carbogazoase, iar in ceea ce priveste inghetata, chiar daca scot mai multi bani din buzunare, clientii hipermarketurilor aleg din ce in ce mai mult sortimentele premium.

Gradele in plus de afara inseamna si vanzari in crestere de racoritoare si inghetata pentru comercianti.
Marile magazine estimeaza pentru aceasta vara "cresteri de peste 30% la vanzarile de racoritoate, pe de-o parte datorita caniculei care a aparut mai devreme ca anul trecut si in al doilea rand datorita noilor bauturi de pe piata, cu diferite arome de fructe", dupa cum ne-a declarat Andreea Mihai, Director Marketing Carrefour Romania. Aceasta a precizat ca preferintele consumatorilor romani in ceea ce priveste sortimentele de racoritoare au inregistrat unele modificari.
"Pe piata se remarca deja de cativa ani tendinta de orientare a consumatorilor inspre bauturile plate, atat pe categoria racoritoarelor, cat si pe categoria apelor", a specificat Mihai.
Vanzari mai mult decat duble exista insa la raioanele de inghetata. "In aceasta perioada inregistram vanzari mai mari cu 140% fata de perioada similara a anului trecut", sustine reprezentantul Carrefour.
Si asta poate si pentru ca, desi ii costa mai multi bani, "in ceea ce priveste inghetata, clientii au inceput sa se orienteze si inspre sortimentele premium", a apreciat Andreea Mihai.
Racoritoarele si inghetata nu sunt insa singurele produse cu care clientii hipermarketurilor se aprovizioneaza, golind rafturile. Cum vin vacanta si concediile, cerere mare este si pentru articolele de plaja, gen sezlonguri, creme, piscine pentru copii.
"La articolele pentru plaja estimam vanzari mai mari cu 20%-50% fata de anul trecut", ne-a precizat directorul de marketing al marelui retailer.

Promotii specifice verii tropicale

Pentru a veni in intampinarea nevoilor clientilor, marile magazine practica reduceri la o serie de produse care se cauta la acel moment. De exemplu, Carrefour a taiat din pretul racoritoarelor pe perioada verii, la fel cum face si cu pretul brazilor de Craciun, potrivit Andreei Mihai.
Si magazinele Kaufland ofera tot felul de promotii la produsele care se afla la mare cautare in sezonul estival. Spre exemplu, exista preturi pomotionale "la produsele non-food de sezon, ca gratare, accesorii de gratar, articole de plaja, articole de gradina, articole de camping", potrivit Oanei Stanoevici, reprezentant Kaufland.
"Exista promotii de sezon si la produsele de food, de exemplu carne pentru gratar", a adaugat Stanoevici. Reducerile de pret practicate in magazinele Kaufland variaza, putand ajunge pana la 40%, a precizat reprezentantul retailerului german.