Strategia turismului romanesc pentru acest an este atragerea unui numar cat mai mare de turisti chinezi, au declarat ieri, in cadrul coferintei de presa sustinute cu ocazia deschiderii Targului National de Turism, reprezentanti ai Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT). Daca pana in prezent tara noastra si-a indreptat atentia catre Austria si Germania, acum a venit randul ca Romania sa fie prezenta mai mult si pe piata asiatica. Si cum chinezii sunt mari consumatori de traditii, oferta noastra va avea in top manastirile din Moldova si Bucovina, precum si traditionalismul din Maramures. Pentru aceasta, la dispozitia chinezilor vor sta aproximativ 540 de turoperatori.
In acelasi timp, reprezentantii turismului romanesc sunt de parere ca si turistii germani vor veni la noi, preferand si in aceasta vara litoralul romanesc celui din Bulgaria. Un alt segment de piata pe care se va pune accent anul acesta este cel reprezentat de romanii din diaspora.
Cea de-a XIII-a editie a Targului National de Turism (TNT) isi deschide portile joi, publicul vizitator avand la dispozitie patru zile pentru a se hotari unde isi va petrece vacanta de Paste si concediul de vara. In acelasi timp, cei care vor merge la targ vor beneficia, in premiera, de reduceri de 10-20 % din pretul pachetelor turistice pentru vara 2005, daca se vor inscrie la agentiile de turism prezente la eveniment.
La editia din acest an vor participa 291 de firme, dintre care 39 straine, reprezentand 13 tari, respectiv Austria, Bulgaria, Cipru, Croatia, Germania, Grecia, Italia, Olanda, Peru, Portugalia, Romania, Turcia si Ungaria. Potrivit specialistilor in domeniu, turismul romanesc aduce anual 800 de milioane de euro la buget, inca prea putin totusi fata de tari vecine cu Romania si cu potential turistic mai scazut.