Magazinele de tip „discounter“ (de reduceri) au inceput sa fie prezente tot mai mult pe piata romaneasca, in conditiile in care pana nu de mult comertul de acest gen era aproape inexistent. Mai mult chiar, reprezentantii acestor magazine cred ca in curand peste o treime dintre cumpararile de bunuri de consum
se vor face prin retelele lor.

Prima companie care a promovat in comertul romanesc conceptul de magazin de tip discounter a fost „XXL Mega Discount“, parte a grupului german Rewe, care mai detine in Romania retelele Selgros Cash & Carry, supermarketurile Billa si, recent, lantul de magazine Penny Market. Reteaua cuprinde patru magazine in Bucuresti, Sibiu, Targoviste si Buzau.
De asemenea, o alta companie care isi propune sa deschida in urmatorii cinci ani pana la 100 de magazine cu o valoare totala a investitiilor de circa 75 de milioane de euro este miniMax Discount. Reprezentantii acestei companii au declarat, citati de Mediafax, ca, pentru anul viitor, se preconizeaza o cota de 4-5% a segmentului de hard-discount din totalul comertului modern din Romania, in vreme ce pe termen mai lung estimarile indica o pondere de 20-30%. In opinia lor, impactul preturilor este mai puternic intr-o retea de tip discounter, tinand cont de nivelul veniturilor inca destul de modest la romani.
Asteptarile unui alt discounter privind cota de piata a acestui tip de comert prezent deja in Romania, Kaufland, sunt similare celor prezentate de miniMax Discount, respectiv un nivel de 20-30%, insa orizontul de timp anticipat pentru atingerea acestuia este mai scurt, de trei-patru ani. La randul lor, reprezentantii Kaufland spun ca in Romania nu exista inca o piata a discounterilor, iar miniMax Discount, Penny Market si Plus Discount abia si-au inceput activitatea. De asemenea, reprezentantii Plus Discount, o alta companie de origine germana care va incerca sa impuna conceptul de discounter pe piata romaneasca, sunt optimisti si cred ca in urmatorii ani se va ajunge in Romania la o cota de piata de 40-45%.

Comerciantii vor preturi mici pentru clienti

Un comerciant poate ajunge sa ofere preturi mai mici decat un hypermarket apeland la diverse metode. Astfel, discounterii renunta intentionat la o serie de servicii secundare pentru clienti, cum ar fi un mobilier mai sofisticat in magazine, achizitioneaza de la furnizori cantitati foarte mari de produse, duc o politica redusa de personal si, nu in ultimul rand, promoveaza marci proprii. De asemenea, ei negociaza cu furnizorii pretul produselor pe care le comercializeaza apoi in propriile magazine.
Daca in cazul Plus Discount marcile proprii vor fi folosite pentru aproximativ 400 de articole dintr-un total de circa 1.000, Kaufland va propune 1.000 de produse sub marca proprie din 15.000 destinate consumului zilnic, potrivit Mediafax.
Analistii estimeaza ca extinderea retelei de tip discounter va continua si in perioada urmatoare si, tot in perioada urmatoare, se vor vedea efectele strategiilor agresive ale tuturor acestor comercianti.