Piata produselor cosmetice ar putea atinge, in acest an, circa 180 de milioane de euro, productia interna asigurand doar 30% din consum, sustin reprezentantii Organizatiei Patronale a Industriei Cosmeticelor (OPIC).
Oficialii OPIC arata ca piata cosmeticelor a crescut, in ultimii doi ani, cu 10-15%, iar majorarea a avut loc pe fondul dublarii vanzarilor de produse romanesti. Potrivit patronatului, in ultima perioada, cosmeticele romanesti au inceput sa castige teren in fata celor importate, intrucat calitatea s-a imbunatatit, iar preturile sunt mai mici. In Romania sunt inregistrate 21 de societati producatoare de cosmetice. Pe piata se vand insa si produse contrafacute, provenite atat din tara, de la firme a caror activitate este greu de controlat, cat si din import.
Reprezentantii firmelor locale sustin ca inca se confrunta cu probleme, iar principalele motive care mentin ridicata cota de piata a cosmeticelor sunt lipsa capacitatii de promovare a fabricilor autohtone si accesul dificil in marile lanturi de magazine.
O problema majora a producatorilor interni o constituie si procurarea ambalajelor, majoritatea firmelor fiind nevoite sa le importe, ceea ce presupune costuri suplimentare.