Agentia de presa Reuters a lansat un nou birou, la inceputul acestei saptamani, in lumea virtuala "Second Life". Potrivit site-ului Yahoo!News, reprezentantii agentiei s-au angajat astfel in cursa celor mai importante marci care si-au deschis reprezentante in jocul virtual de pe internet.
De maine, Reuters planuieste sa publice stiri in format video sau text, cu fotografii, preluate din lumea reala, pentru o mai buna informare a membrilor "Second Life". Totodata, agentia va prelua stiri din viata virtuala pe care le va transpune in realitate, acestea putand fi citite pe adresa http://secondlife.reuters.com/.
Adam Pasick, un corespondent Reuters din Londra, va fi seful primului birou de presa al agentiei in "Second Life", folosindu-se de un personaj virtual pe nume "Adam Reuters".
Creat de compania "Linden Lab", din San Francisco, "Second Life" este cel mai mare univers paralel existent pe internet. Realizat dupa jocul original "SimCity", "Second Life" reprezinta o lume virtuala tridimensionala in care utilizatorii creeaza diverse personaje, interactionand apoi cu alti jucatori.
Peste 900.000 de utilizatori s-au inscris pana in prezent in acest joc, construind case si chiar cartiere intregi. In acest fel, ei traiesc o viata alternativa, intr-o lume generata de computer.
Jucatorii cheltuiesc in medie 350.000 de dolari americani, ajungandu-se la o rata de 13 milioane de dolari pe an. Numarul utilizatorilor pare sa creasca extrem de repede, dublandu-se numai in ultimele luni. Jucatorii cumpara si vand bunuri si servicii folosind o moneda virtuala, cunoscuta ca dolar Linden. O piata virtuala le permite insa jucatorilor sa converteasca moneda virtuala in dolari americani, putand astfel avea castiguri in viata reala.