Din ce in ce mai multe persoane prefera sa faca cumparaturi in hypermarketuri, in defavoarea micilor comercianti.
Acest lucru se vede si in incasarile primilor 250 de retaileri din lume, care au ajuns in perioada 2005-2006 la 3.000 de miliarde de dolari, cu 6% mai mult decat in intervalul anterior, potrivit unui studiu realizat de Deloitte, citat de Mediafax.
Dintre cei 250 de retaileri, 17 companii sunt prezente si pe piata romaneasca. Studiul Deloitte arata ca 20% din cei 250 de retaileri de top au inregistrat totusi scaderi considerabile ale vanzarilor in intervalul mentionat, aproximativ jumatate dintre acestia fiind localizati in Europa.
Aceasta situatie a determinat plasarea companiilor europene sub media de crestere (8,6%), in timp ce retelele din America Latina au raportat cele mai mari cresteri (20,3%). Printre primele zece locuri in topul realizat de Deloitte se numara Wal-Mart (SUA), Carrefour (Franta), Home Depot (SUA) si Metro (Germania). Multi dintre retailerii internationali au gasit in Romania o piata buna pentru investitiile lor. Printre acestia se afla Metro, Intermarche, Delhaize Group, Marks&Spencer, Avon si Praktiker. (A.ß.)