Renault va ataca topul clasei medii europene prin lansarea noii Laguna 3, în conditiile în care Ford vine cu noul Mondeo, Opel se pregateste cu Vectra, Honda cu Accord, iar Citroen va produce o noua generatie a modelului C5.Renault Laguna 3 va fi lansat cel mai probabil la salonul auto de la Frankfurt. Sedanul cu cinci usi a aparut pentru prima data în 1993, iar schimbarea de generatii s-a produs în 2000. Acum, Laguna ajunge la cea de-a treia generatie.Renault se afla acum în plin proces de restructurare condus de Carlos Ghosn, conform site-ului www.promotor.ro, iar noua Laguna se vrea vârful de lance al producatorului francez, modelul care va spulbera competitia. Cu astfel de obiective în minte, Renault a încercat sa realizeze un design dinamic, cu linii originale. Nu toata lumea pare multumita la vederea fotografiilor noii Laguna publicate pe internet si a informatiilor despre masina oferite de producator. În timp ce unii sunt multumiti, considerând ca masina arata mai bine decât modelele prezentate de Renault pâna acum, altii amintesc de costurile de service ridicate la masinile fabricantului francez, preferând fiabilitatea automobilelor de productie germana, deci întretinerea mai ieftina.Laguna 3 masoara cu zece centimetri mai mult decât predecesoarea ei, ajungând la o lungime de 4,69 m. Este considerata de creatorii sai ca având forme bine proportionate, elegante, dar si cu o nota de sportivitate, însa designul este controversat judecând dupa parerile exprimate pe forumuri. Daca stopurile cu leduri au fost apreciate, partea frontala aduce prea mult cu Citroen. Renault creste calitateaLa interior se observa o crestere a nivelului calitatii. În functie de nivelul de echipare, pe consola centrala sunt amplasate frâna de mâna electronica sub forma unui simplu buton, comenzile pentru tempomat, dar si pentru sistemul de navigatie si comunicare Carminat. Se estimeaza ca majoritatea clientilor vor opta pentru versiunea Initiale datorita finisarii cu nuante de lemn si piele. Versiunea Dynamique se adreseaza clientilor care cauta o atmosfera mai sportiva. Scaunele cu suport lateral sporit si învelite în piele Alcantara vor sa impresioneze placut. De asemenea, pentru a îmbunatati confortul interior, Renault a adoptat un sistem de climatizare considerat ca fiind cel mai bun din clasa, la dezvoltarea caruia s-au luat în considerare rezultatele unui sondaj realizat între anii 2001-2002 cu privire la confortul termic.În privinta motorizarilor ce vor fi disponibile pentru Laguna 3, noul model va fi propulsat de motoare pe benzina si diesel cu puteri între 115 si 245 CP, cel mai puternic fiind un V6 de 3,5 litri preluat de la Nissan si care acum este folosit pe modelele Espace si Velsatis.