Renault a anuntat ca a decis sa nu micsoreze preturile modelelor din programul Logan. Într-o conferinta de presa, responsabilii companiei au considerat ca acesta reprezinta "o oaza de liniste", care va trece cu bine criza, rata de profit a gamei de modele din acest proiect low-cost fiind anul trecut aproape de tinta fixata, de 6%. Renault prefera sa trimita muncitorii de la Pitesti in somaj tehnic, platiti cu 85 la suta din salariu, decat sa reduca preturile. Singurul care a sesizat ca reducerea preturilor ar putea fi o sansa de iesire din situatie a fost Constantin Stroe, dar a fost repede contrazis. Pozitia de neclintit in privinta preturilor a fost din nou exprimata de responsabilii Renault. "Logan este un program in sine, independent. Profitabilitatea lui a fost anul trecut foarte aproape de tinta pe care ne-am propus-o, de 6%. De aceea vedem in programul Logan o oaza de liniste si credem ca va depasi cu bine criza", a declarat directorul operational al grupului Renault, Patrick Pelata, intr-o conferinta de presa organizata pentru anuntarea rezultatelor financiare.Colacul DaciaCu cifrele in fata, sefii grupului Renault au hotarat sa inghete preturile modelelor Logan. Concret, la nivelul intregului grup, scaderile la vanzari au fost de 4,1 la suta. Nu-i chiar asa de rau, s-ar putea spune. Aici trebuie spus ca anul 2008 nu a fost catastrofal pentru Renault tocmai datorita constructorului din Pitesti care, practic, s-a comportat ca un colac de salvare pentru intreg grupul. Sa o luam pe rand. În 2008, vanzarile brandului Renault au scazut cu 5,4 la suta, iar cele ale marcii Renault Samsung Motors s-au prabusit cu 12,6%. În acelasi interval, brandul Dacia nu a scazut, ci a crescut cu 11,7 la suta. Oficialul grupului francez (care include marcile Renault, Renault Samsung Motors si Dacia - n.r.) a spus ca modelele din familia Logan (Logan Sedan, Logan MCV, Sandero, Logan Pick-Up, Logan VAN) sunt competitive pe pietele in care sunt prezente, amintind Germania si Franta. "Sandero este un exemplu pe piata germana, unde competitorii cu masini mai mici au fost nevoiti sa reduca drastic preturile pentru a-i putea face concurenta. Avand in vedere aceste aspecte, am decis, impreuna cu filialele noastre, sa nu scadem preturile gamei Logan", a explicat Pelata.Visul de 5.000 de dolariÎn urma cu ceva ani, presedintele grupului Renault, Louis Schweitzer, declara ca va exista un Logan la un pret apropiat de cel anuntat initial - 5.000 de dolari. "Cu siguranta pot sa va spun ca va exista un vehicul, daca nu chiar de 5.000 de euro, de cinci mii si cateva sute, o versiune a modelului Logan". Nici dupa aproape patru ani minunea nu s-a intamplat. La aceasta data nu exista o varianta de Logan mai ieftina de 6.400 de euro.