Cu toate ca realizarea CV-ului si pregatirea pentru interviu sunt doua dintre cele mai importante aspecte în gasirea unui loc de munca, acestea nu sunt singurele. Contactarea angajatorului este primul si cel mai important pas.Prima discutie constituie unul dintre modurile în care îl convingeti pe angajator ca merita sa va cheme la un interviu. Si cum majoritatea anunturilor de angajare pun la dispozitia celor interesati un telefon la care pot stabili o întâlnire ulterioara, candidatii trebuie sa aiba în vedere anumite reguli. Potrivit specialistilor www.lucrez.ro, trebuie sa sunati cât mai repede din momentul aparitiei anuntului si neaparat în intervalul orar specificat. „Nimeni nu îsi doreste un angajat care nu are curajul sa vorbeasca“ Chiar daca este mai comod sa rugati pe altcineva sa sune în locul dumneavoastra ca sa se intereseze cu privire la locul de munca respectiv, sfatul specialistilor în resurse umane este sa contactati personal angajatorul. „Nimeni nu îsi doreste un angajat ce nu are curajul sa stea de vorba cu viitorul angajator“, noteaza www.lucrez.ro. Alt sfat este sa vorbiti clar si concis la telefon, de preferinta dintr-o încapere în care este liniste si nu exista posibilitatea sa fiti întrerupt. În plus, trebuie sa va pregatiti dinainte de a suna. „Pregatiti o lista scurta cu câteva întrebari despre locul de munca. Întrebarile ar trebui sa se refere la aspecte care nu au fost cuprinse în anunt“, va sfatuiesc specialistii www.lucrez.ro.De asemenea, în momentul în care contactati telefonic angajatorul, trebuie sa aveti la îndemâna atât CV-ul (pentru a evita situatia neplacuta în care nu va amintiti anumite date precum anul în care ati terminat facultatea), cât si un pix si o hârtie (pentru a va nota datele transmise de acesta- locul si data interviului). „Atentie, în cazul în care anuntul specifica numele unei persoane de contact, este indicat sa solicitati sa vorbiti cu aceasta sau sa întrebati, în cazul în care veti vorbi cu altcineva, daca este necesar sa sunati ulterior pentru a discuta cu persoana de contact“, noteaza specialistii www.lucrez.ro. Ce nu trebuie sa faceti Alt sfat este sa nu lasati impresia ca sunteti disperat dupa locul de munca respectiv pentru ca angajatorul vrea pe cineva care sa se potriveasca nevoilor firmei si nu orice persoana care are nevoie de o slujba. În plus, trebuie sa fiti foarte atent cum discutati cu persoana de la celalalt capat al firului. „Nu subminati autoritatea celui ce va raspunde la telefon. În general, ofertantii afiseaza datele de contact ale persoanei potrivite sa discute cu dumneavoastra“, va sfatuiesc specialistii www.lucrez.ro. Potrivit acestora, nu este indicat nici sa asaltati angajatorul cu telefoane. Daca totusi ati uitat sa întrebati ceva la primul apel (desi sfatul este sa va pregatiti întrebarile dinainte, tocmai pentru a evita astfel de situatii), puteti însa sa mai sunati o data. Nu refuzati un interviu fara un motiv bine întemeiat De asemenea, este bine sa nu refuzati oferta de a veni la interviu fara un motiv bine întemeiat. Specialistii site-ului mai sus-mentionat va sfatuiesc însa ca motivul invocat sa nu fie familia (veti lasa impresia ca, o data angajat, veti folosi familia pentru a va distrage de la anumite activitati), ci sugereaza scuze precum - „sunt plecat din localitate, însa as putea ajunge“ sau „lucrez în prezent, însa pot sa îmi iau o zi libera pentru a ma întâlni cu dumneavoastra“.