Prin OG 35/2006 pentru modificarea si completarea Codului de procedura fiscala, a fost redefinit domiciliul fiscal pentru persoanele fizice,
asociatiile si alte entitati fara personalitate juridica.
Domiciliul fiscal nu va mai fi domiciliul reprezentantului asocierii, ci sediul acestora sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala.
Smaranda Scridon, directorul executiv al Directiei Generale a Finantelor Publice Bihor, ne-a comunicat ca, potrivit Ordinului Ministrului Finantelor Publice 1.346/2006, asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, inregistrate in evidentele fiscale, au obligatia sa solicite organelor fiscale modificarea domiciliului fiscal, in vederea eliberarii certificatului de inregistrare continand adresa noului domiciliu fiscal.
In acest scop organele fiscale au emis si au transmis instiintari privind obligatia de modificare a domiciliului fiscal.
In termen de 30 de zile de la primirea instiintarilor, contribuabilii sunt obligati sa prezinte la sediul DGFP Bihor din Oradea, la ghiseul nr. 4, pentru a solicita modificarea domiciliului fiscal si eliberarea noului certificat de inregistrare fiscala, prezentand in acest scop urmatoarele: "Declaratie de modificare a domiciliului fiscal pentru asocierile si alte entitati fara personalitate juridica" - 080, in doua exemplare (original si copie); copia dupa autorizatia de functionare, copie de pe certificatul de inregistrare fiscala sau certificatul de inregistrare la ORC, dupa caz; documente din care sa rezulte situatia juridica a sediului (sediilor) - contract de inchiriere, contracte de comodat, extras de carte funciara etc.