Recrutarea on line este o metoda moderna de gasire a unui loc de munca. Totusi, aceasta are o serie de avantaje si dezavantaje. Dupa ce, ani la rând, românii au depus personal CV-urile la sediile firmelor angajatoare sau la firmele de recrutare a fortei de munca, tot mai multe persoane apeleaza la varianta de recrutare on line. Metoda este cât se poate de simpla: candidatul intra pe un site specializat de recrutare, îsi face un cont si completeaza un CV pe care-l poate trimite la firmele ale caror anunturi corespund profilului si dorintelor sale si care poate fi vizualizat oricând de potentialii angajatori. „Oricine îsi poate plasa CV-ul pe site în cautarea eficienta a unui loc de munca potrivit cu cunostintele si abilitatile sale, inclusiv cu dorinte proprii, pentru un anumit domeniu de activitate“, noteaza www.yourjobs.ro. 
Economie de timp si de bani  Avantajele acestui tip de recrutare sunt evidente - rapiditatea informatiilor transmise, economie de timp (candidatul poate opta pentru câte oferte doreste, fara a se deplasa dintr-un loc în altul) si costuri minime. În plus, candidatul are posibilitatea sa afle ce competitie are vizualizând numarul aplicantilor pentru postul respectiv. Avantajele nu se opresc însa aici. „CV-ul este foarte usor de completat, sunt multe informatii, iar riscul ca acesta sa se piarda sau deteriora este destul de mic“, noteaza specialistii în resurse umane de la www.ele.ro. 
Dezavantajele recrutarii on line Varianta nu este însa lipsita de dezavantaje. Chiar daca exista multe oferte de job, rata angajarii este, potrivit specialistilor în resurse umane, destul de redusa. „Dintr-o rata de utilizatori de 75% care si-au aplicat CV-urile, 61% dintre ei au fost chemati macar la un interviu de angajare, însa numai 4% au si obtinut acel loc de munca“, precizeaza ele.ro.Alt dezavantaj este si acela ca CV-ul on line este un formular standardizat. În plus, multi candidati on line se plâng de faptul ca nu exista contact direct între ei si angajator. 
Criteriile dupa care alegeti site-ul de recrutare Înainte de a opta pentru un site sau altul, candidatii trebuie sa aiba în vedere o serie de elemente. Pentru a fi eficient, site-ul trebuie sa fie cunoscut si permanent promovat. Alt criteriu pe care trebuie sa-l aveti în vedere este rapiditatea. „Într-o cultura web a carei lege este 'click si mergi mai departe', un home-page care se încarca în mai mult de 14 secunde risca sa fie perceput ca o pierdere de timp“, noteaza specialistii în resurse umane de la www.eva.ro.
Alt criteriu de care trebuie tinut cont ar fi „cât de usor navigabil este“ - cu cât un site cere mai multe actiuni din partea utilizatorului, cu atât îl vor vizita mai putine persoane. În plus, acesta trebuie sa ofere instructiuni simple de utilizare, pe întelesul tuturor.