Impactul recesiunii globale asupra Romaniei poate fi mai puternic decat in alte cazuri deoarece tara si-a pierdut competitivitatea prin cresterea costurilor cu forta de munca, iar daca aceasta tendinta se va pastra, multe firme auto ar putea reloca activitatile, potrivit companiei germane Leoni. "In contextul crizei globale, toate companiile din industria auto vor suferi din cauza cererii scazute. Pentru Romania situatia ar putea fi si mai rea, din cauza cresterilor uriase ale salariilor la nivel national, fapt care a condus la o scadere severa a competitivitatii. Daca aceasta tendinta va continua, multi, daca nu toti, furnizori vor fi nevoiti sa faca restructurari sau chiar sa paraseasca tara", a declarat Uwe H. Lamann, membru in consiliul executiv al Leoni AG, companie producatoare de cablaje pentru industria auto prezenta in Romania cu patru fabrici. El a afirmat ca aceasta situatie reprezinta un motiv in plus de ingrijorare in cazul Romaniei.
Leoni detine patru unitati de productie a cablajelor auto in in Romania, la Arad, Bistrita, Pitesti si Mioveni. Compania a concediat, la inceputul lunii noiembrie, 22 de angajati de la fabrica din Mioveni, reprezentand aproximativ 10% din personalul uzinei. Potrivit oficialului companiei, restructurarea nu a avut loc ca urmare a crizei economico-financiare, ci a fost o "masura obisnuita de business".