Daewoo Matiz, unul dintre cele mai populare autoturisme de oras pe piata romaneasca, va trebui sa infrunte din luna iunie noul Matiz sud-coreean, care va purta numele Chevrolet Spark. Daewoo Matiz a fost lansat in Romania in anul 1999 si s-a impus rapid pe piata, reusind in scurt timp sa depaseasca modelul Tico din punct de vedere al vinzarilor. Mai mult, pentru Daewoo Automobile Romania, Matiz a fost si vedeta incontestabila a exportului de autoturisme catre diverse tari din Europa (Slovenia, Bulgaria, Slovacia, Croatia, Ungaria, Macedonia) si Asia. De citiva ani, Daewoo Matiz este cea mai bine vinduta masina din clasa sa (clasa mini) pe piata romaneasca, stabilind un record anul trecut cind s-au vindut 19.960 unitati.
La inceputul lunii iunie vor fi anuntate preturile pentru noul model - Chevrolet Spark, iar la sfirsitul lunii iunie vor veni in Romania primele masini, a declarat ieri Daniela Popa, coordonator pentru marca Chevrolet in cadrul companiei Di-Bas, dealer Opel si Chevrolet in reteaua de distributie General Motors Romania. Dupa anuntarea preturilor, vor putea fi facute si primele comenzi pentru noul model. Conform unor surse din reteaua de ditributie GM Romania, noul model va avea un pret foarte competitiv, incepind in varianta standard de la aproximativ 5.000 de euro (fara taxe). Chevrolet Spark este fabricat sub licenta General Motors, care a preluat acum trei ani compania sud-coreeana Daewoo, aflata in faliment. Compania sud-coreeana Daewoo Motor a dat faliment in 2002, "sufocata " de datorii. Gigantul american General Motors a cumparat o parte dintre centrele de productie ale Daewoo, nu si fabrica de la Craiova, fiind in prezent titularul marcii Daewoo. in momentul preluarii companiei coreene, GM a anuntat ca nu este interesat de fabrica de la Craiova. De la acel moment, rezultatele de vinzari ale Daewoo Romania au cunoscut insa o tendinta crescatoare, gratie unei politici adecvate de preturi, compania ocupind lejer pozitia a doua pe piata auto din Romania, dupa Dacia - Renault. In prezent, Daewoo Romania este concurata pe piata autohtona chiar de produsele GM Daewoo, lansate oficial in Romania sub denumirea Chevrolet, la sfirsitul anului 2003, autoturismele fiind produse de fostele fabrici Daewoo cumparate de GM.
Viitorul fabricii de la Craiova reprezinta una din problemele cu care se confrunta autoritatile de la Bucuresti, statul roman fiind actionarul majoritar al Daewoo Romania. Pentru atragerea unui investitor, fabrica de la Craiova are o serie de atuuri - este un centru modern de fabricatie, forta de munca este pregatita dupa standarde internationale si nu exista probleme sociale semnificative.