Reprezentantii Ministerului Finantelor Publice (MFP) si cei ai Comisiei Europene au cazut de acord ca, in prima saptamana din martie, Romania, prin MFP si Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor, va trimite o propunere privind taxa de prima inmatriculare Comisiei Europene, se arata intr-un comunicat MFP. Reprezentantii acestui minister au reiterat pozitia Guvernului Romaniei la discutiile cu oficialii UE pe marginea taxei de la finele saptamanii trecute.
MFP a subliniat importanta protejarii mediului inconjurator prin evitarea introducerii in Romania a unui numar important de autovehicule poluante, fiind de acord cu necesitatea respectarii Tratatului. Reprezentantii Comisiei Europene au specificat insa ca taxa de prima inmatriculare este discriminatorie, pentru ca nu se plateste si pentru autovehiculele romanesti second-hand. Mai mult, taxa de prima inmatriculare ar trebui sa fie regresiva in functie de vechimea autoturismului, au mai spus reprezentantii directiei de taxe a Uniunii. Pana la modificarea taxei, vor fi platite actualele cote. Reamintim ca taxa se stabileste in functie de capacitatea cilindrica a masinii, de vechime si de norma de poluare. In cazul masinilor vechi, taxa este mai mare si poate ajunge la peste 8.000 de euro pentru masinile cu o capacitate de peste trei litri si clasificate ca non-euro.

"Taxa trebuie scoasa neaparat!"

Dealerii auto sustin ca taxa de prima inmatriculare a determinat o scadere semnificativa a vanzarilor de masini second-hand. "Vanzarile de masini la mana a doua s-au redus cu 50% de cand s-a introdus aceasta taxa", ne-a declarat Costea Dumitru, reprezentant GMD Auto Group, o companie din domeniu. In plus, Dumitru considera ca taxa de prima inmatriculare trebuie scoasa neaparat. Aceasta pentru ca mentinerea ei va duce la falimentul multor companii din domeniu. Reprezentantul GMD Auto Group arata ca vanzarile de masini second-hand reprezinta 70-80% din total. Si asta pentru ca romanii prefera o masina la mana a doua din import, care sa fie si pe masura buzunarului, potrivit lui Dumitru.

"Taxa maturizeaza piata auto"

Pe de alta parte, reprezentantii companiei AAA AUTO sustin ca "introducerea taxei de prima inmatriculare constituie un pas important catre maturizarea pietei auto second-hand din Romania".
Aceasta pentru ca taxa afecteaza importurile de masini vechi si poluante, limitand astfel numarul intermediarilor neautorizati, care importau acest tip de autoturisme, explica Miruna Smoleanu, director de marketing AAA AUTO Romania. Mai mult, Smoleanu nu se teme de o scadere a vanzarilor. "Varsta medie a masinilor noastre este de 3-4 ani, calitatea masinilor pe care le comercializam indreptandu-ne sa privim cu optimism anul 2007", a precizat aceasta.