Programul de subventionare a celor care isi recicleaza masinile vechi a avut un efect-surpriza pe piata reciclarii. Pretul fierului vechi a scazut cu pina la 75%. Persoanele fizice beneficiare ale Programului de Innoire a Parcului National Auto stiu ca vor primi contravaloarea fierului vechi in momentul predarii rablei. Ceea ce ei nu stiu este ca pretul fierului vechi a scazut de aproape o luna, moment ce coincide cu demararea programului, de la 4.000 de lei pe kilogram la 1.100 de lei pe kilogram. Ca urmare a acestei scaderi, persoanele fizice primesc 700.000-1.000.000 de lei pentru masina preluata de Remat. Pretul variaza in functie de societatea de dezmembrat si de greutatea masinii.
Pentru cele 15.000 de autoturisme care vor fi casate prin program, agentii reciclatori plateau beneficiarilor, la pretul fierului vechi de acum o luna - 4.000 de lei pe kilogram, 60 miliarde de lei. In prezent, acestia platesc numai 16,5 miliarde de lei. Agentii economici vind mai departe fierul vechi cu 3.500-4.500 de lei pe kilogram. "Aceasta scadere de pret a fost determinata de micsorarea tarifului de pe piata mondiala a fierului vechi ", a declarat Corneliu Porumb, director general al Remat Bucuresti Sud. Societatea a primit cite 150-200 de masini pe zi, astfel incit s-a ajuns la 3.200 de autoturisme. "Deocamdata sintem in faza de primire si de depozitare, iar peste circa zece zile incepem dezmembrarea. La noi in tara se recicleaza 90% din materialele puse pe masina. Noi avem contracte incheiate cu intreprinderi din industria siderurgica de la noi din tara, care cumpara materialele reciclate ", a explicat Ciprian Porumb, functionar Remat. "Pretul variaza in functie de calitatea fierului. Noi oferim si 3.000-3.500 de lei pentru un kilogram de fier vechi, insa nu pentru cel care vine prin Programul de Innoire a Parcului Auto. Pentru masinile radiate dam cel mult 1.500.000 de lei, iar pina in prezent am primit 360 de masiniā€, a spus Rocsin Valentina, director general al societatii Remat Bucuresti Nord.