Publicitatea facuta prin canale media inedite precum LCD-uri instalate în autobuze este o afacere care în Occident functioneaza de mult timp. În Craiova, o firma care sa se axeze pe acest domeniu a aparut de circa doua luni.Publicitatea este domeniul care „înghite“ din ce în ce mai multi bani din bugetele firmelor locale, iar agentiilor de publicitate le baga bani în buzunar. O agentie de publicitate poate obtine profit din difuzarea spoturilor publicitare pe ecrane LCD montate în autobuze, ecrane-plasma în marile magazine sau ecrane gigant. De ce functioneaza? Are impact asigurat. Publicitatea difuzata pe LCD-uri montate în autobuzele serviciului de transport public, vorbind în termeni de specialitate, intra în categoria „out of home“ (în afara casei) media. În alte cuvinte, este publicitate „captiva“, pornind de la ideea ca un calator nu are posibilitatea de a schimb canalul si nici nu poate coborî înainte de statie. Fiind difuzat pe un monitor montat în autobuz, atentia „publicului“ la un spot publicitar este cu atât mai mare. Investitia de pâna în 50.000 de euro trebuie sa o faci în sisteme multimedia prin care sa se difuzeze stiri, informatii, muzica, videoclipuri, emisie presarata cu publicitate, iar banii pentru amortizarea investitiei vin din contractele de publicitate pe care firmele interesate le încheie pentru a-si vedea spoturile de promovare a diverselor produse difuzate în acest sistem de „televiziune“. În timpul campaniei, un studiu de piata privind eficienta spotului difuzat îti asigura clientii-firme ca obtin rezultate maxime pentru sumele pe care ti le platesc. Clienti multumiti de impactul publicitatii pe care o vor înseamna contracte mai mari pe bani mai multi, deci profit mai mare.În Craiova este ceva mai greuSistemele multimedia functioneaza pe baza unui program preînregistrat de patru ore care cuprinde spoturi publicitare si care se repeta de-a lungul unei zile. Înregistrarea se schimba zilnic ori la doua zile, mentinându-se spoturile publicitare comandate de firme pentru a asigura impactul la public. Pentru asta ai nevoie de un studio pentru productia spoturilor pentru firme ce nu au posibilitatea de a le înregistra. Un contract de închiriere cu un transportator îti aduce spatiul în care sa montezi sistemele de monitoare si playere. Cea de-a doua parte a afacerii sunt contractele de publicitate cu firmele interesate, iar aici sistemul pe care se merge este acelasi ca pentru orice agentie de publicitate. „Problema în Craiova este ca nu avem pe ce sa le montam“, a spus Alexandru Mirea, directorul firmei INFO CD Craiova. Aceasta firma a intrat pe piata de publicitate craioveana în urma cu doua luni si s-a orientat spre difuzarea de publicitate pe monitoare instalate în zece dintre autobuzele RATC. Alexandru Mirea spune ca o astfel de afacere este functionala în tarile occidentale de mult timp, însa în România, nu doar în Craiova, este o afacere inedita. „Ideea mi-a venit fara sa stiu ca exista de mult în Occident atunci când am vazut sistemele GPS cu monitoare LCD instalate pe autobuzele noi din Bucuresti. M-am gândit ca pe acele monitoare ar putea fi difuzata publicitate“, povesteste Mirea. Problemele pe care le întâmpini daca demarezi o astfel de afacere sunt legate de personalul necesar studioului de productie deoarece nu exista o scoala de profil. „Daca vreau sa angajez un student pe un salariu de zece milioane nu gasesc. Au plecat toti în Bucuresti sau lucreaza deja în televiziuni“, spune Alexandru Mirea.