Patronatul Comerciantilor si Producatorilor de Piese Auto din Romania (PCPPAR) acuza societatea Automobile Dacia ca incearca sa monopolizeze piata de piese auto pentru vehicule Dacia prin campaniile publicitare anticontrafacere. Ei se plang ca spoturile publicitare difuzate sugereaza ca doar piesele cu logoul societatii Automobile Dacia ar fi vandute legal, desi exista si alti producatori autorizati care realizeaza componente certificate. Oficialii Dacia spun insa ca spoturile publicitare au doar rolul de a educa publicul pentru a nu cumpara produse contrafacute, cu atat mai mult cu cat in cazul unei masini piesele auto “incerte“ pot costa chiar viata.
“Eu le inteleg supararea, dar ar trebui sa se inteleaga ca noi nu facem decat sa disciplinam prin toate mijloacele legale. Multi ani s-au servit piese reconditionate si nu este normal sa se continue asa. Nu se mai poate sa mergi intr-un magazin sa cumperi o piesa si sa constati apoi la service ca nu este buna“, precizeaza vicepresedintele societatii Automobile Dacia, Constatin Stroe.

Piesele auto contrafacute, cu 30% mai ieftine

Diferenta de pret (dintre un produs bun si unul contrafacut) este “atractiva“, pentru ca piesele contrafacute sunt mai ieftine cu 25-30%, mai spune Stroe. In opinia oficialului Dacia, care este si presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania, micii producatori de piese auto ar trebui sa faca eforturi pentru fabricarea unor piese de calitate si sa solicite omologarea pieselor de la societatea Dacia.
De altfel, potrivit datelor RAR, aproape 50% dintre produsele pietei auto, fie ca este vorba de piese, chimicale sau de lubrifianti, nu indeplinesc criteriile de omologare. Motiv pentru care doar in mai RAR a amendat o serie de producatori de piese auto cu 1,8 miliarde de lei in urma unor controale facute.