Daca in Germania si Elvetia (mai nou si in Romania, datorita modulului ecologic al inventatorului Danut Staicu) la mare trecere sunt casele ecologice, dorinta unui colectiv, ce reuneste cercetatori de la Universitatile Tehnice din Cluj si Iasi, este de a construi un automobil ecologic, mai exact un automobil care sa nu polueze electric si electromagnetic. Protectia pe care cercetatorii romani doresc sa o realizeze vizeaza atat mediul inconjurator, cat si habitaclul masinii, deci implicit pe cea a biocampului conducatorului auto.
Contractul stabilit intre partenerii ieseni si clujeni vizeaza studierea si cercetarea emisiilor de radiatii electrice si electromagnetice datorate echipamentelor autoturismelor, precum si modalitatile de eliminare, cel putin partiala a acestora. Solutii exista, au fost identificate deja cateva, unele chiar spectaculoase. Insa trebuie verificate in practica. Pe celelalte, cercetatorii le vor cauta. Ei si-au propus, si sunt siguri ca vor reusi, sa construiasca prototipul primului automobil din lume protejat electromagnetic.
Mai mult, cercetatorii de la Iasi si Cluj cred ca prototipul construit va revolutiona confortul psihic al conducatorului auto, masina urmand a fi dotata cu un generator electromagnetic programat pe frecventa rezonantei Schuman. Cercetarile in domeniu au aratat ca daca se folosesc generatoare care sa produca un camp de 7,83 Hz, cu o anumita forma de unda si cu o amplitudine adecvata, se obtin rezultate uluitoare. Pastrarea frecventei originale a rezonantei Schuman face sa dispara nervozitatea, raul de calatorie, migrena, crampele musculare si stresul.
Testele efectuate cu ajutorul EEG au aratat ca induce o veritabila stare de relaxare si un confort psihic deosebit. Aceasta frecventa este atat de importanta incat atunci cand primii astronauti s-au intors din spatiu, datorita izolarii de campul magnetic terestru, ei au avut probleme de sanatate foarte serioase, astfel incat ulterior, NASA a instalat generatoare pe 7,83 Hz in toate navetele spatiale pentru a crea un mediu electromagnetic sanatos si natural.
Importanta instalarii unui astfel de generator pe automobile si rolul benefic pe care il va avea asupra conducatorului auto reiese si din faptul ca Dr. E. Byrd, din U.S. Army, specialist in studiul efectelor biologice ale campurilor de inalta frecventa, dupa testarea unui astfel de generator pentru realizarea unei analize spectrale a electroencefalogramei unor subiecti, a facut precizari intr-un raport inaintat Pentagonului.
Dr. E. Byrd: "Acest generator pare sa blocheze semnalele potential nocive pentru organism, produce o frecventa benefica, reface biocampul si creste amplitudinea campului energetic al subiectului aflat in raza sa de actiune".
Proiectul cercetatorilor romani se deruleaza pe o perioada de cativa ani si reuneste specialisti din diverse domenii: fizica, inginerie si bioinginerie, specialisti in telecomunicatii, sociologi, psihologi, specialisti in siguranta traficului rutier etc. Beneficiarul primelor prototipuri ale acestui autoturism, care va revolutiona constructia de automobile ar putea fi Dacia Renault.