La fel ca si celelalte institutii, si Directia Regionala de Drumuri si Poduri (DRDP) Constanta asteapta adoptarea bugetului pentru a putea demara lucrarile programate. Aidin Ibram (foto), seful (DRDP), a declarat, pentru cotidianul "Replica" de Constanta, faptul ca odata cu virarea banilor are in vederea repararea mai multor drumuri. Pe lista "neagra" se afla traseul spre Tulcea, spre Harsova si legatura dintre Ovidiu si Constanta. "Pana la deschiderea sezonului estival vom repara tronsonul Cernavoda - Constanta. De asemenea, intentionam sa modernizam intersectia cu drumul care duce spre Cumpana si cea a DN 38 cu DN 39. Acolo unde avem spatiu, vom mari si din carosabil", a mai declarat Ibram. In ceea ce priveste proiectul de constructie a variantei de ocolire a orasului Constanta, cu profil de autostrada, seful Directiei Regionale de Drumuri a mai adaugat: "Luna viitoare vor demara lucrarile la soseaua de centura a Constantei. Am reusit identificarea a peste 600 de proprietari, in procent de 90% din totalul lor", a mai completat Aidin Ibram. Acesta nu s-a ferit sa mentioneze faptul ca soseaua de centura va trece peste cateva situri arheologice. De mentionat ca lucrarile de realizare a variantei de ocolire a Constantei sunt finantate de Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare (BERD) si de Guvernul Romaniei. Costurile estimate pentru realizarea celor 23,4 km de autostrada si intreaga infrastructura sunt de peste 140 de milioane euro. Autostrada va fi proiectata pentru o viteza de deplasare a autovehiculelor de 140 km/h, cu o cale de rulare de 2x7,5 metri, zona mediana de 4 metri si banda de urgenta de 2x3 m. Traseul autostrazii incepe in apropierea podului Ovidiu, pe DN 2A, trece prin vestul Constantei pana in apropierea podului de la Agigea pe DN 39. Viitoarea sosea de centura a Constantei va porni din dreptul localitatii Ovidiu si va ajunge in port, la Agigea, in dreptul terminalului de barje. (Ionut ZAGONEANU)