Gandul informeaza: Ce autostrazi au promis si cati bani au pus in buget pentru ele.
Bugetul de investitii al CNADNR este anul acesta similar celui din 2010. La drumuri se mai angajeaza 150 de oameni, la Calea Ferata se dau afara 5.600. Anul acesta, Transporturile au la dispozitie, prin Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR), 1,42 de miliarde de euro pentru investitiile in infrastructura, atat in drumuri nationale, cat si in autostrazi, in crestere nesemnificativa fata de bugetul de anul trecut, conform proiectului de buget pe 2011, publicat pe site-ul ministerului de resort. La un cost mediu de 7 milioane de euro pe kilometru de autostrada, bugetul ar ajunge pentru proiecte in lungime totala de 200 de kilometri. In 2011 vor fi finalizati 117 noi kilometri de autostrada. Este vorba despre tronsoanele Cernavoda-Medgidia (19,25 km), Medgidia-Constanta (31,5 km), Arad-Timisoara (32,25 km) si centurile la nivel de autostrada Constanta (22 km) si Arad (12,25 km), conform datelor furnizate gandul de catre CNADNR. Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, ne-a declarat la finele anului trecut ca Autostrada Soarelui, Bucuresti-Constanta, va fi gata cu siguranta pana la finele acestui an, anunta Gandul.
"Pana la sfarsitul anului 2011 vom putea merge cu totii de la Bucuresti la Constanta pe autostrada. Nu vom mai accepta nicio intarziere si am somat firmele sa isi faca treaba. Anul viitor, in decembrie, voi putea merge si eu acasa pe autostrada". In acel moment, ministrul nu a putut preciza cati kilometri de autostrada vor fi gata anul acesta pentru ca inca nu se stie ce fonduri va aloca Guvernul investitiilor in infrastructura rutiera.
Drumurile nationale, reabilitate mai ales cu bani de imprumut
Printre proiectele care ar trebui sa fie finalizate tot anul acesta se numara si variante ocolitoare, printre care cele din zona de nord a Capitalei, intre DN 7 si DN 2 (bretele de legatura, pasaj superior peste calea ferata la Otopeni si pasajul Mogosoaia), cea din Suceava si cea din Cluj, sectiunea de Nord-Est.
De asemenea, in plan este si reabilitarea a 238,6 kilometri de drumuri nationale, actiune care ar putea costa circa 178 milioane de euro, conform standardelor de cost impuse de Ministerul Transporturilor anul trecut, de 746.700 de euro pe kilometru de drum national de categoria III. Din total, doar 43,4 kilometri de DN vor fi reabilitati cu bani de la bugetul de stat, finantarea in cazul celorlalte proiecte fiind asigurata cu ajutorul institutiilor financiare internationale.
CNADNR si-a bugetat pentru anul acesta venituri totale de 1,92 de miliarde de euro, ceea ce inseamna ca bugetul de investitii, de 1,42 miliarde de euro, reprezinta circa 74% din total.
Daca diferentele dintre ceea ce scrie in buget si ceea ce se face efectiv vor ramane la fel de mari ca anul trecut, investitiile vor totaliza cu 8% mai putin, respectiv 1,3 miliarde de euro. Anul trecut, CNADNR isi propusese, la inceputul anului, investitii totale de 1,31 miliarde de euro, conform raportarilor de final de an suma fiind cu 8% mai mica.
In ceea ce priveste angajatii Companiei, acestia vor avea anul acesta un salariu mediu lunar de 2.046 de lei. La finele acestui an, CNADNR va avea un numar total de salariati de 6.566, ceea ce inseamna ca anul acesta vor fi angajate 150 de persoane.
CFR va da afara 5.588 de angajati
Bugetele pe 2011 ale CFR Marfa, CFR Calatori si CFR SA prevad reducerea personalului cu 5.588 de angajati fata de anul trecut si scaderea cheltuielilor cu personalul cu 21,8%, 6,5% si respectiv 11,6%, reprezentand o economie totala de 246,64 milioane lei. Bugetele sunt cuprinse in trei proiecte de HG ale Ministerului Transporturilor care vor fi supuse spre aprobare. Potrivit celor mai recente date, Ministerul Transporturilor intentioneaza sa disponibilizeze in acest an aproximativ 7.300 de angajati de la cele trei companii feroviare de stat. La CFR Marfa, cheltuielile cu personalul ar urma sa scada cu 21,8%, de la 430,58 milioane lei la 336,6 milioane lei. Numarul mediu de angajati se reduce cu 2.905 de persoane, la 8.650 de salariati. Cheltuielile cu personalul de la CFR Calatori se vor diminua cu 6,5%, 599,98 milioane lei, iar fondul de salarii - cu 5,7%, de la 481,84 milioane lei la 454,01 milioane lei. (Lidia Neagu)

Ce tronsoane de autostrada trebuie finalizate in 2011

• Cernavoda - Medgidia, 19,25 kilometri
• Medgidia - Constanta, 31,5 kilometri
• Varianta de ocolire a muncipiului Constanta, 22,1 kilometri
• Arad - Timisoara, 32,25 kilometri
• Varianta de ocolire a municipiului Arad, 12,25 kilometri