Ultima Ora informeaza : Autostrada suspendata, un vis care devine realitate

Autostrada suspendata incepe sa prinda contur. Dupa ce a studiat planurile, edilul Capitalei, Sorin Oprescu, a anuntat care dintre cele trei variante ale inelului median este cea preferata de el.

Varianta de care s-a aratat incantat edilul este cea mai spectaculoasa. Proiectul prevede doua tuneluri de 2 kilometri pe sub Parcul Herastrau, cate unul pe fiecare sens, la o adancime de 25 de metri sub parc, cate trei benzi pe sens, aproximativ zece kilometri de sosea suspendata si pasaj suprateran pe doua niveluri peste calea ferata Bucuresti-Constanta.
Costurile la care s-ar putea ridica lucrarea sunt de peste un miliard de euro. Cu toate acestea, Primarul Oprescu isi justifica alegerea, explicand ca in acest fel numarul exproprierilor va fi minim si vor fi ocolite toate constructiile protejate sau monument istoric.
Proiectul autostrazii suspendate are trei variante.
Exista deja trei variante in dezbatere publica legate de "Autostrada suspendata" din Capitala, insa Primaria tinde spre cea mai spectaculoasa dintre optiuni. Aceasta varianta include un tunel lung de 2 kilometri pe sub parcul Herastrau. Autostrada va porni din zona Soselei Colentina si va avea aproximativ 16 kilometri. Traseul va cuprinde tuneluri, pasaje supraterane si subterane, in functie de optiunea pe care o va alege Primaria. Drumul expres porneste din Nord-Est si uneste Soseaua Petricani, Soseaua Pipera, Bulevardul Aerogarii, DN1, Calea Grivitei si se opreste in spatele Lacului Morii, iesind in centura astfel incat intreg Bucurestiul sa poata fi parcurs printr-un fel de inel median.

Pentru o Capitala europeana

Marile proiecte de infrastructura pe care le-a promis Primarul General Sorin Oprescu - unele aproape de a fi incheiate, altele in stadiu avansat, altele in faza incipienta - au prins deja contur si vor schimba semnificativ fata orasului. De remarcat este si faptul ca, pe langa noile lucrari, municipalitatea este preocupata si de verificarea si reabilitarea unor obiective mai vechi, care, prin aceste evaluari, nu vor fi pierdute pentru oras.
Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, s-a declarat recent multumit de stadiul lucrarilor de supralargire a soselei Pipera, estimand ca in toamna acestui an, la inceputul lunii octombrie, lucrarea va fi finalizata. "Lucrarea este in grafic, ba chiar a luat-o putin inainte, lucru care imi da certitudinea ca spre sfarsitul lui septembrie, inceputul lui octombrie putem sa terminam. Ma refer la intreaga lucrare", a declarat atunci Primarul general, care a vizitat santierul unde se deruleaza lucrarile de reamenajare a soselei Pipera. Despre posibilitatea ca traficul sa fie deschis partial in zona, Oprescu a subliniat ca circulatia va fi redeschisa in totalitate la finalul lucrarii. Proiectul de reamenajare a soselei Pipera, in lungime de 1,65 de kilometri, va duce la largirea la sase benzi a soselei Pipera (fata de doua benzi cate sunt in prezent), intre Calea Floreasca si calea ferata Bucuresti-Constanta, incluzand si un pasaj in lungime de 474 de metri prin care sa se realizeze supratraversarea bulevardului Barbu Vacarescu, pe de o parte, si a Caii Floreasca, pe de alta parte. Supralargirea soselei Pipera va asigura accesul in zona de nord a Capitalei dinspre A3. Un alt proiect este diametrala Buzesti - Berzei - Uranus, care va avea circa 12 kilometri, trei benzi pe sens si in anumite zone vor exista linii de tramvai pe mijloc. Planul prevede ca aceasta artera sa treaca pe sub dealul Parlamentului. Primul tronson ar urma sa fie gata la sfarsitul acestui an, iar tot proiectul - anul viitor.

Prezent si viitor

Primaria Capitalei a programat mai multe lucrari care vor incepe anul acesta. Una din cele mai importante lucrari de infrastructura care vor incepe in perioada urmatoare este cea din Piata Charles de Gaulle. Aici se vor face nu doar un pasaj subteran, ci si o parcare cu 603 locuri. Pasajul subteran Sudului, care va porni din Calea Vacaresti si va iesi la intersectia cu str. Nitu Vasile. si pe sos. Mihai Bravu, peste Splaiul Unirii, se va construi in cateva luni un pasaj suprateran, cu cate doua benzi pe sens. Proiectul, spun autoritatile, va fi finalizat in doi ani. Constructia unui pasaj peste sos. Colentina ar urma sa inceapa anul acesta si sa fie finalizata peste doi ani. si constructia podului peste calea ferata Bucuresti - Constanta, de la Doamna Ghica, o lucrare inceputa acum patru ani, va fi reluata. Acesta ar urma sa lege Colentina de Piata Delfinului si Bd. Chisinau.

Stadionul National, in grafic

Primarul general Sorin Oprescu si premierul Emil Boc au inspectat impreuna stadiul lucrarilor la Stadionul National. In privinta lucrarilor, Sorin Oprescu a declarat ca mai asteapta de la Guvern 90 de milioane de euro pentru finalizarea unor lucrari, precizand ca dupa plata acestei sume finantarea Guvernului pentru acest stadion va ajunge la 70%, restul sumei fiind acordata de Primarie. "De cand fenicienii au inventat moneda, admiratia este de prisos", a fost reactia primarului Sorin Oprescu in fata cuvintelor de lauda rostite de premierul Emil Boc cand a vizitat Stadionul National. Primarul Capitalei a promis ca Stadionul National va avea pista de atletism. "Vom reamenaja stadionul si va avea si pista de atletism. (...) Nu ma las, visul cu Olimpiada ramane", a spus Oprescu. Chiar daca Stadionul National poarta numele altetei Lia Manoliu si, deocamdata, nu este dotat cu o pista de atletism, Oprescu a precizat ca va exista o statuie a laureatei cu aur la Jocurile Olimpice de vara din Mexico, in 1968.
Potrivit constructorilor, lucrarile la stadion sunt pe ultima suta de metri, s-au montat cubul video, instalatia de incalzire si se lucreaza intens zi si noapte la sistematizarile exterioare.