Fondurile de la buget pe acest an destinate autostrazii Transilvania sunt doar de 214 milioane de euro, in conditiile in care statul roman a incheiat contractul cu Bechtel pe baza unui grafic care prevede cheltuieli in valoare de aproximativ 500 - 600 de milioane de euro pe an, a declarat Mircea Pop, director general adjunct al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), citat de Rompres.
Mircea Pop s-a declarat sceptic in privinta terminarii autostrazii in 2012 deoarece, in opinia lui, “nu putem sustine un ritm de finantare de 600 de milioane de euro pe an“. Pop spune ca cei care au incheiat contractul nu au realizat ca Bechtel va cere penalizari, asa ca, pe langa sumele insuficiente, ne-am putea confrunta si cu penalitati consistente.
Bechtel are, potrivit directorului CNADNR , capacitatea de a consuma 500-600 de milioane de euro pe an ca volum de constructii.
In 2005, ar trebui finantata continuarea lucrarilor realizate de Bechtel pe tronsoanele Campia Turzii - Gilau (54 de km), in valoare de 371 de milioane de euro, Bors - Suplacu de Barcau ( 64 km), 245 milioane de euro, ambele cu termen de finalizare la 31 decembrie 2008, respectiv Targu Mures - Campia Turzii (36 km), in valoare de 143 de milioane de euro, cu termen de finalizare 30 ianuarie 2008.
Pe de alta parte, cifrele arata ca nu exista prea multi bani nici pentru derularea celorlalte programe de infrastructura, reabilitare si intretinere, a continuat Pop. El a aratat ca CNADNR are alocate doar 800 de milioane de euro pentru astfel de programe. “Suma care ar fi asigurat finantarea atat a lucrarilor de intretinere, cat si a lucrarilor la Autostrada Brasov - Bors si Coridorul IV se cifreaza la 1,5 miliarde de euro, dar nu am primit acesti bani. Speram ca in 2006 sa obtinem o suma mai mare, in orice caz estimam ca necesarul ar fi de peste doua miliarde de euro“, a explicat Pop.