Din cele 20. 000 de autovehicule oferite prin intermediul primei etape a programului Rabla, romanii au cumparat doar 10. 948 de unitati, conform datelor furnizate marti, 19 mai a. c. , de Ministerul Mediului. Potrivit aceluiasi minister, au fost semnate note de acceptare pentru 5. 193 de autoturisme Dacia, pe locul al doilea situandu-se Renault-Nissan, cu 1. 040 de unitati, iar pe locul al treilea - Skoda, cu 857 vandute in cadrul programului. Romanii s-au mai aratat interesati in mod deosebit de marcile Ford (609 unitati), Opel (608) si Hyundai (606). Pana la 15 mai 2009, cele mai putine masini vandute in cadrul programului au fost Lada (1 autoturism), Honda (2) si Mazda (6), in timp ce Audi nu a vandut nici o unitate. Derularea programului Rabla se va derula in acest an in trei etape, pana la data de 29 mai, de la 1 iunie la 31 august si de la 1 septembrie pana pe 11 decembrie -, pentru fiecare etapa fiind alocate cate 76 milioane lei (respectiv pentru cate 20. 000 de masini). Bugetul total pentru acest an este de 228 milioane lei. (Laurentiu RADU)