Initiativa in acest domeniu au luat-o firmele straine, insa ulterior pe piata au inceput sa apara si societati cu capital romanesc. Cutii speciale pentru computere, haine pe umerase, vesela, cartile, piesele de mobilier, toate sunt impachetate si livrate la destinatia indicata de client. Spre exemplu, clientii care dispun de resurse financiare si vor sa se mute dintr-un apartament in altul, insa nu stiu ce ambalaje sa foloseasca pentru mutatul paharelor sau nu vor sa-si sifoneze hainele pot apela la astfel de firme specializate. Acestea vin cu folii cu bule in care asaza paharele si cu diverse cutii dotate cu o bara interna pe care se pot aseza hainele pe umeras. In majoritatea cazurilor, ambalajele nu costa nimic. In cazul unei mutari, preturile difera. Reprezentantii celor mai multe firme din domeniu spun ca diferenta o fac volumul si greutatea obiectelor care trebuie mutate. Un aspect foarte important este etajul la care se face mutarea. In general, daca este vorba de etaje superioare, pretul creste.
Servicii in detaliu
Reprezentantii companiilor din domeniu sustin ca un dezavantaj foarte mare il reprezinta cei care lucreaza la negru si care isi permit sa ceara preturi mai mici pentru diverse mutari. Totodata, o parere unanima este ca romanii nu stiu prea multe despre astfel de firme, despre avantajele pe care le aduce utilizarea unei firme specializate pentru mutarea bunurilor dintr-un loc in altul: personal specializat, asigurare de raspundere civila a bunurilor si transport in siguranta si cu mijloace adecvate. Preturile pentru serviciile de mutare de bunuri personale sunt variate. Astfel, pentru o garsoniera, pretul mutarii este in jur de 80 de euro, pentru un apartament de doua camere - circa 100 de euro, pentru unul de trei camere - 120 de euro, iar pentru patru camere - 150 de euro. Preturile pot varia in functie de impachetatul si despachetatul bunurilor, etajul, numarul de oameni folositi etc. Unele firme percep tarife separate pentru transport, pretul fiind de zece euro pe metrul cub. Serviciile oferite constau in evaluarea operatiunilor, impachetare, incarcare, transport, despachetare, asezarea obiectelor (inclusiv fixarea tablourilor si a oglinzilor) si ridicarea ambalajului. Evident, pe distante mari tariful firmei poate creste considerabil. Pretul corect se face dupa o vizitare prealabila a apartamentului, in cursul careia se stabileste ce operatiuni trebuie facute.
Iata si cateva sfaturi pe care cei care lucreaza in domeniu le dau celor care vor sa-si schimbe domiciliul, fie ca apeleaza sau nu la firme specializate. Cu aproape o luna inainte trebuie informati: avocatul, banca, medicul de familie, compania de asigurari, scoala pe care o frecventeaza copiii, familia si prietenii. Cu trei saptamani inainte trebuie achitate ultimele note de plata si instiintate compania de gaz, electricitate, apa, telefonie fixa, internet, cablu TV. Cu una-doua saptamani inainte trebuie notificata noua adresa la oficiul postal, furnizorul de telefonie mobila etc. Cu o zi inainte trebuie pregatit un bagaj separat cu articole de stricta urgenta (acte importante, chei, bilete, bani, imbracaminte etc.).