O cofetarie-patiserie este un exemplu de afacere care îti baga bani în buzunar si care se poate face cu fonduri europene. Un proiect de investitii eligibil îti poate asigura un profit constant.Investitia într-o cofetarie-patiserie înseamna asigurarea unui spatiu comercial, cumpararea utilajelor necesare, mobilier de cofetarie si angajarea de personal calificat în domeniu, care sa îti asigure calitatea produselor. Vorbind în cifre, închirierea unui spatiu te costa în jur de 800 de euro pe luna, în functie de marime si pozitie. Utilajele necesare înseamna cuptoare speciale de patiserie-cofetarie, mixer, malaxor, vitrine frigorifice pentru expunerea produselor. Pentru o afacere mai mica ati avea nevoie de câte unul din fiecare pentru a asigura buna functionare, dar trebuie sa si respectati normele legislative în vigoare. Normativele actuale au fost aliniate la standardele europene printr-un program desfasurat anul trecut de Autoritatea Nationala Sanitar-Veterinara. Preturile utilajelor variaza între circa 2.000 de euro pentru un mixer profesional si 7.000 - 8.000 de euro pentru un cuptor de cofetarie sau o vitrina frigorifica. Practica în domeniu spune ca amenajarea si utilarea unei cofetarii de dimensiuni mai mici, care sa va asigure un profit net anual constant, se poate face cu bani din fonduri europene si se ridica la aproximativ 30.000 de euro. Banii se pot accesa, spre exemplu, printr-un program desfasurat de Agentia pentru Dezvoltare Regionala (ADR), conform Mihaelei Pascu, patroana unei cofetarii din Craiova. Profitul vine din comercializarea directa a produselor ori din servicii de catering la anumite evenimente. Problemele pe care le-ati întâmpina daca începeti o astfel de afacere sunt legate de personal. Oameni seriosi si calificati în domeniu se gasesc greu în Craiova.Cofetaria GabrielleMihaela Pascu a început afacerea în 2001 cu bani proveniti din fonduri PHARE pe baza unui proiect depus la ADR 4 SV Oltenia. A investit întreaga suma în amenajarea cofetariei si achizitia utilajelor. „Ideea unei cofetarii mi-au dat-o prietenii, care laudau cozonacii facuti de mine dupa reteta mamei“, a spus Mihaela Pascu. Înca de la deschidere, patroana cofetariei Gabrielle a încercat sa vânda numai produse dupa retete traditionale, facute cu ingrediente clasice. Aceasta „tactica“ i-a adus notorietate. „Încercam sa facem toate produsele asa cum se fac în bucataria de acasa, fara prafuri sau chimicale“, a declarat Mihaela Pascu. Cel mai important element al unei afaceri de acest gen este calitatea produselor, aceasta fiind cea mai buna reclama, a mai spus Mihaela Pascu. Colaboreaza mult cu Casa Universitarilor din Craiova la evenimentele organizate, la care asigura serviciile de catering pentru produsele de cofetarie.