Ieri, in cadrul unui seminar, mai multe firme cunoscute pe plan international s-au intrunit cu reprezentantii REACT (Asociatia Romana Anticontrafacere), ai Autoritatii Nationale a Vamilor (ANV) si ai Imprimeriei Nationale, pentru a discuta problemele legate de produsele contrafacute din Romania.
Astfel, potrivit afirmatiilor lui Gabriel Turcu, presedintele REACT, din punct de vedere al combaterii fenomenului de contrafacere, tara noastra a cunoscut o ameliorare. De asemenea, Turcu a subliniat faptul ca, in sensul acesta, Romania este cea mai credibila tara din zona balcanica. "Mai mult de-atat, marii producatori internationali de articole de marca ne-au imputernicit sa luam masuri de anti-contrafaceri si in Bulgaria", sustine Turcu. In ciuda faptului ca desfacerea, in Romania, de produse contrafacute s-a diminuat, acestea din urma au mare cautare si in momentul de fata; motivul invocat de Dan Docan, presedintele Imprimeriei, fiind "pretul scazut al acestor imitatii, data fiind puterea mica de cumparare a romanului de rand".
Mai usturator este faptul ca aceste produse, care poarta numele unor marci de prestigiu si in esenta sunt false, pot fi cumparate din magazine cu renume local. "De exemplu, am fost la deschiderea noului Mall, unde la primul magazin care mi-a iesit in fata am vazut niste imitatii grosolane; erau niste imitatii de genti cu renume international", a incheiat Turcu.
La seminar s-a prezentat si o situatie a actiunilor intreprinse de ANV pentru respectarea drepturilor de proprietate intelectuala in perioada ianuarie-septembrie 2004. In acest context, au fost prezentate si cateva statistici referitoare la tarile de provenienta ale acestor produse contrafacute. Primul loc il detine, cu un procent de 50%, China, urmata de Turcia, Bulgaria si Grecia. Punctul principal de intrare in tara al acestor produse este Constanta.