Numai doi proprietari de masini s-au plans anul acesta la Protectia Consumatorului de pro-blemele pe care le-au avut la service-uri auto. Unii craioveni considera ca eventualele sesizari ar fi depuse de pomana.

Plangerile inregistrate in acest an la Protectia Consumatorului impotriva unor service-uri auto au fost depuse in luna februarie, una de un cetatean din Segarcea, iar alta de un craiovean. Primul dintre acestia a sesizat Protectia Consumatorului dupa ce "la fiecare iesire din service am constatat ca problemele nu au fost remediate", dupa cum se arata in plangere. Proprietarul, avand masina in garantie, a sesizat reprezentanta ca motorul scotea zgomote ciudate, portierele spate nu se inchideau corespunzator, iar anvelopele masinii se uzasera pe margini. Dupa interventia reprezentantilor Inspectoratului Regional pentru Protectia Consumatorului (IRPC), problema portierelor a fost rezolvata, dar testul asupra motorului nu a gasit vreo problema, iar doljeanul in cauza trebuie sa isi schimbe singur cauciucurile, caci acestea nu intra in garantie decat in cazul in care exista defecte de fabricatie.

Dovezi, nu declaratii

Cea de-a doua plangere se referea la problemele pe care le-a avut un craiovean la motorul masinii dupa un schimb de filtre si alte consumabile la un service local, potrivit reprezentantilor IRPC Dolj. Protectia Consumatorului Dolj a decis ca plangerea este imposibil de rezolvat din cauza faptului ca proprietarul in cauza nu a putut pune la dispozitie documentele cerute de inspectori. Cu alte cuvinte, nu a avut dovezi ca a efectuat reparatiile.
"In cazul unei reparatii a masinii, service-ul trebuie sa emita un deviz de lucrari, o factura si garantia pentru lucrare. Consumatorul trebuie sa vina la noi cu astfel de documente daca are o nemultumire. Pe declaratii este foarte greu de dovedit", a explicat Petrica Dumitrescu, inspector-sef al IRPC Dolj. Problema pare sa fie a cetatenilor care nu cer acte doveditoare la cumpararea unui bun sau serviciu. "Eu, care preiau reclamatiile de aproape doi ani, am observat ca majoritatea consumatorilor nu isi urmaresc interesul si nu cer bon sau factura. Nu putem lua masuri daca nu avem dovezi", a spus Melania Olaru.

Nu fac sesizare, ca o fac degeaba

Proprietarii doljeni de masini si reprezentantii IRPC nu par sa aiba puncte de vedere comune privind numarul mic de sesizari despre calitatea lucrarilor efectuate in service-urile auto.
"Nu fac sesizare la Protectia Consumatorului pentru ca stiu ca o fac degeaba, ca ei nu rezolva. Am fost implicat intr-o tamponare, m-am dus la service sa imi vopseasca bara din fata si usa masinii, iar acum arata mai rau ca inainte. Nu m-am plans, ca cine stie ce patesc dupa ce duc masina in service!", a declarat un craiovean care a dorit sa isi pastreze anonimatul. "Nu cred ca inspectorii OJPC ar fi in stare sa rezolve daca le-as sesiza o problema la un service. Prefer sa ma duc direct la instanta", a declarat alt proprietar de automobil.
Functionarii platiti din bani publici sa apere interesele cetatenilor privesc altfel problema. "Preturile sunt mari, mai e si criza financiara, probabil oamenii prefera sa isi repare masinile prin cunostinte, cu ajutorul prietenilor. Explicatii pot fi multe. Poate din cauza vremii din ultima perioada s-a circulat mai putin si nu au fost accidente", a declarat Dumitrescu.