Membrii Comisiei de privatizare a Automobile Craiova au deschis ieri cutia cu oferta depusa de singura firma interesata de cumpararea fabricii din Banie, Ford Motor Company. Pretul a ramas secret pâna când oficialii români se vor convinge ca documentele depuse de americani respecta conditiile de calificare impuse în caietul de sarcini.Cât ofera Ford pentru Daewoo? La aceasta întrebare nu a vrut sa raspunda ieri presedintele Comisiei de privatizare a fabricii de automobile din Craiova, Sebastian Vladescu. Motivul? Mai întâi, vor fi verificate documentele de calificare, apoi, daca lucrurile sunt în regula, luni, 9 iulie, vor începe negocierile de îmbunatatire a ofertei depuse de Ford Motor Company. Tot atunci vor fi deschise si oferta tehnica si cea financiara. Singura suma avansata de Vladescu a fost de 1,4 milioane de dolari, care reprezinta valoarea scrisorii de garantie depuse de ABN AMRO Bank în numele Ford. Acesta a precizat ca valoarea este minimala, impusa în caietul de sarcini, dar a evitat sa spuna cum s-a ajuns la acest calcul sau daca reprezinta un procent din pretul total oferit de Ford. „Avem asteptari foarte mari în privinta ofertei Ford. Este vorba despre o suma cu multe zerouri“, a spus Vladescu, care a completat spunând ca este sigur în proportie de 90% ca privatizarea va fi un succes. „Nu se va repeta povestea CEC. Privatizarea nu se va împiedica de pret. Eventualele probleme care ar putea aparea sunt legate de datoriile mai vechi, dar sunt lucruri care va trebui rezolvate între noi“, a declarat presedintele comisiei de privatizare. Americanii ne vor membri ai familiei Ford Singurul reprezentant al Ford prezent la deschiderea cutiei cu oferte, Lyle Watters, director al Directiei de dezvoltare strategica în Europa, a declarat ca firma sa a facut cea mai buna combinatie de oferte tehnice, financiare si de mediu. „Aceasta cuprinde angajamente pe care Ford si le-a luat pentru a transforma fabrica la standarde internationale. În ultimii doi ani, am manifestat un interes deosebit pentru Craiova si deja simt ca îi cunosc pe cei de acolo, începând de la conducere si pâna la sindicate“, a spus Waters. Acesta a precizat ca, prin venirea Ford, operatiunile de productie se vor extinde, ceea ce va duce la atragerea altor furnizori de piese. Watters a dorit sa-i încurajeze pe cei 3.700 de angajati ai Daewoo Craiova si pe locuitorii din întreaga Oltenie, spunând ca privatizarea va duce la cresterea nivelului de trai în regiune. „Vrem sa aducem Craiova în familia Ford. Dorim sa aducem prosperitate în Oltenia“, a precizat reprezentantul Ford, care, asa cum au spus oficialii români, nu avea mandat sa raspunda întrebarilor ziaristilor.  Negocieri pe toate planurile Autoritatile române vor începe negocierile nu numai cu cei de la Ford, ci si cu actionarii minoritari ai Automobile Craiova, cu angajatii Daewoo.„Interesele actionarilor minoritari nu vor fi ignorate. Vom avea contacte cu ei si cu sindicatele, astfel încât, dupa semnarea contractului, Ford sa-si intre imediat în drepturi“, a spus Sebastian Vladescu. Discutiile cu sindicatele vor duce la semnarea unui acord social. „Sunt aproape 4.000 de angajati cu care Ford va trebui sa încheie un acord social“, a spus Constantin Botez, membru în comisia de privatizare. Procesul de privatizare 30 august 2006 - a fost semnat Contractul de Transfer de Actiuni si Tranzactie asupra Creantelor între Daewoo Motor Co. Ltd. din Coreea si SC Daewoo Automobile România SA. Prin aceasta tranzactie s-au rascumparat 51% din actiunile detinute de compania coreeana si a fost reglementata problema creantelor între cele doua societati, pretul total fiind de 60 de milioane USD. Statul român nu a cheltuit nici o suma de bani pentru aceasta tranzactie. Pretul total de 60 de milioane USD a avut doua componente:- 50 de milioane USD pentru plata pachetului de 51% din actiuni;- 10 milioane USD pentru plata datoriilor catre firmele din grupul Daewoo.· 9 martie 2007 - AVAS a publicat în presa locala, nationala si internationala anuntul privind intentia de vânzare prin negociere pe baza de oferte finale, îmbunatatite si irevocabile a unui pachet de actiuni reprezentând 72,4032% din capitalul social al societatii comerciale AUTOMOBILE CRAIOVA S.A.· 25 aprilie 2007 - Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului a primit ieri 3 scrisori de intentie neangajante pentru privatizarea SC AUTOMOBILE CRAIOVA S.A. din partea:- GENERAL MOTORS Corporation- FORD MOTOR Company- JSC RUSSIAN MACHINES · 2 mai 2007 - comisia de privatizare a AUTOMOBILE CRAIOVA a definitivat agenda privatizarii· 16 mai 2007 - Guvernul României a aprobat Memorandumul privind Aprobarea Strategiei de Privatizare a AUTOMOBILE CRAIOVA · 18 mai 2007 - AVAS a publicat anuntul privind vânzarea pachetului majoritar de actiuni, reprezentând 72,4032% din capitalul social al AUTOMOBILE CRAIOVA.· 5 iulie 2007, data - limita de depunere a ofertelor - AVAS a înregistrat o singura oferta pentru preluarea pachetului de 72,4032% din capitalul social al AUTOMOBILE CRAIOVA din partea FORD MOTOR COMPANY.· 6 iulie 2007 - comisia de privatizare a deschis, la sediul AVAS, oferta depusa de FORD MOTOR COMPANY.