Audi Q7 V12 TDI, SUV-ul ultraperformant din Ingolstadt, si Chevrolet Volt Concept, varf de lance indreptata catre Toyota.
Anul trecut, Audi a demonstrat potentialul dinamic al motoarelor diesel in una dintre cele mai memorabile curse din lume. Propulsorul V12 TDI, care a motorizat prototipul R10, a dezvoltat 650 CP, depasindu-si competitorii pe benzina pe parcursul celor opt competitii.
La Detroit, Audi a prezentat un concept ce stabileste noi standarde in sectorul diesel - Audi Q7 V12 TDI, propulsat de un motor de 6.0 litri ce dezvolta 500 CP si un cuplu de 1.000 Nm.
Conceptul Audi Q7 V12 TDI ridica stacheta in segmentul sport utility vehicle (SUV). Acceleratia de la 0 la 100 km/h in 5,5 secunde si viteza maxima limitata electronic la 250 km/h ii permit incadrarea in categoria SUV-urilor ultraperformante. Motorul diesel de 6.0 litri cu 12 cilindri demonstreaza experienta tehnologica a constructorului Audi. La 18 ani dupa ce brandul din Ingolstadt a inventat modernul motor TDI, prezinta acum acest propulsor high-tech, ce va deveni topul gamei.
Toate propulsoarele diesel de la Audi merita sa se incadreze in categoria motoarelor sportive datorita performantelor impresionante. Cu sase sau opt cilindri, unitatile 2.7 TDI, 3.0 TDI si 4.2 TDI sunt graitoare in acest sens.
Chevrolet Volt Concept de la General Motors
Pentru General Motors, debutul a fost incununat de succes. 17 vehicule, printre care si conceptul Volt, vor fi prezentate in pavilionul special construit de GM in partea de est a Centrului Renaissance din Detroit.
Chevrolet Volt, un concept inovator, va fi alimentat, in premiera, cu baterii de noua generatie. Acesta va functiona exclusiv pe baza de electricitate, spre deosebire de modelele hibride actuale, echipate cu un motor electric, pe langa propulsorul conventional.
Chevrolet Volt este conceput pentru a functiona pe baza de electricitate pe o distanta maxima de aproximativ 64 de kilometri, astfel ca automobilul este potrivit pentru utilizarea zilnica. In cazul cumparatorului american, care conduce, in medie, 40 de mile zilnic, sau 15.000 de mile anual (circa 24.000 de kilometri), Volt nu va necesita utilizarea altor tipuri de combustibili si ar conduce la economii anuale de 500 de galoane de benzina (circa 1.890 de litri), potrivit General Motors.
Prin dezvoltarea Volt, GM incearca sa demonstreze ca investeste in tehnologie avansata o parte din economiile de noua miliarde de dolari, obtinute in urma unui program de disponibilizari si inchideri de uzine, si sa se distanteze de asocierea cu vehiculele de teren, cu consum ridicat de combustibil. Motorul cu combustie reprezinta un element aditional care va mentine incarcate bateriile automobilului, o inovatie care ar putea propulsa GM inaintea Toyota, liderul productiei de modele hibride.