Volvo a lansat oficial noul XC70 o data cu deschiderea Show-ului Auto de la Geneva. Masina se afla la a treia generatie si este deja un brand recunoscut pentru versatilitate si eleganta in randul modelelor crossover.
XC70 imprumuta stilul premium al noului Volvo V70 si ofera in plus cateva solutii inovatoare care ii sporesc flexibilitatea si latura practica si functionala. XC70 - dincolo de toate - este un Volvo, iar acest "amanunt" atrage dupa sine standardele de cinci stele in ceea ce priveste siguranta activa si cea pasiva.
Flexibilitatea modelului se traduce prin doua aspecte principale. XC70 se comporta ca o limuzina atunci cand este condus pe strazile orasului, insa reuseste sa ofere senzatii veritabile de offroader daca soferul il conduce in locuri accidentate.
Sisteme suplimentare de control si siguranta
Pentru protectia pasagerilor, Volvo a intarit structura de rezistenta a XC70. Masina este si mai rezistenta in cazul unui impact lateral si in acelasi timp mai usoara gratie materialelor si tehnologiilor de ultima generatie utilizate. Sub capota si in partea din spate a XC70 au fost prevazute zone de deformare care au rolul de a absorbi energia degajata de un eventual impact puternic.
In cazul unei coliziuni din spate, XC70 isi protejeaza pasagerii cu ajutorul sistemului WHIPS care asigura deplasarea inainte-inapoi a scaunului din fata, conform miscarii corpului. Sistemul WHIPS este oferit in echipamentul standard pe toate modelele Volvo.
Pentru protectia pietonilor sau a biciclistilor, dar si a altor masini aflate in trafic, XC70 a primit bare de protectie capabile sa absoarba socul impactului.
Masina poate fi dotata cu un sistem de camere montate in oglinzi (BLIS), care monitorizeaza asa-numitul "punct mort" din campul vizual al soferului. Alt sistem (IDIS) evalueaza permanent conditiile de trafic, iar daca soferul conduce pe o sosea aglomerata unde are nevoie de toata atentia, atunci sistemul redirectioneaza apelurile de pe telefonul mobil sau reduce sonorul radioului.
Cu ajutorul unei telecomenzi numite Personal Car Communicator posesorul XC70 poate bloca usile masinii sau aprinde luminile de pozitie de la o distanta de 100 de metri. Telecomanda are dimensiuni normale si poate semnaliza daca cineva incearca sa patrunda prin efractie in masina, utilizand un senzor de detectare a batailor inimii ("heart beat sensor").
Sase cilindri in linie si tehnologia Four-C
XC70 dispune optional de un sistem marca Volvo numit Four-C care monitorizeaza permanent conditiile de deplasare a masinii si adapteaza setarile sasiului in functie de viteza si conditia drumului. Offroader-ul a primit doua motorizari premium. Este vorba de un motor cu sase cilindri in linie pe benzina si deja apreciatul turbodiesel cu cinci cilindri in line. Primul propulsor are o capacitate de 3.2 litri si este capabil sa produca 238 CP. Dieselul dezvolta 185 CP si un cuplu de 400 Nm. Pentru ca masina sa beneficieze de cea mai buna transmisie, Volvo vinde XC70 cu noua cutie de viteze in sase trepte Geartronic, capabila sa functioneze atat automat, cat si manual.
Dotari si confort
Exteriorul, sistemele de siguranta sau motorizarea XC70 sunt de nivel premium. In functie de optiuni, XC70 poate fi echipat cu cele mai noi sisteme audio si video. Scaunele din fata pot incorpora in partea din spate LCD-uri cu diagonala de maximum 17 cm. Acestea sunt conectate la un sistem DVD, independent de sistemul audio (capabil sa inteleaga si format MP3 sau WMA).
Alt sistem care pozitioneaza XC70 in familia premium este ultima generatie de RTI (Road Traffic Information), care beneficiaza de harti actualizate cu noile state UE, printre care si Romania.