Daca iti place imaginea asociata unui coupe, dar vrei sa sari peste neajunsuri ca tinuta de drum rigida sau consumul ridicat de carburant Renault are ceva pentru tine.
Se numeste Mégane Coupé si spre deosebire de generatia precedenta acesta nu a fost realizat prin simpla eliminare a portierelor din spate. Urmand un trend lansat acum sapte ani cand Opel a desenat versiunea GTC a compactei Astra, francezii au pus mana pe creioane si au stilizat o masina cu o identitate net separata de cea a unui Megane clasic. Punct ochit, punct lovit pentru francezi. Singurul aspect care se afla sub semnul intrebarii a ramas forma jantelor, prea mici, prea clasice, as fi apreciat un model derivat din gama RS.
S-a muncit la fel de mult si la interior?

Nu chiar. Asta poate sa fie un lucru rau sau unul bun, depinde din ce punct de vedere privesti situatia. Daca vrei un interior cald, primitor si confortabil ai ajuns unde trebuie. Materialele sunt de buna calitate, cromatica este foarte reusita, totul te imbraca asa cum ii sta bine unei masini frantuzesti. In alte cuvinte te simti exact ca intr-un Megane hatch, logic, deoarece interioarele sunt identice. Volkswagen, atunci cand a lansat Scirocco, desi s-a inspirat puternic din stocul existent de interioare, a integrat si cateva elemente distinctive.
Cateodata, un maner de usa redesenat, un scaun cu profil sport sau un volan tesit fac diferenta. Ar trebui sa le spuna cineva asta si celor de la departamentul conceptie Renault. Strict calitativ, trebuie sa fii un expert al suprafetelor plastic pentru a face diferenta dintre un Megane si un Golf. Singurele chestii enervante sunt butoanele dedicate sistemului audio, mici, inghesuite si aranjate in ciuda ergonomiei. Si daca tot am ajuns la capitolul plangeri nu pot sa inteleg de ce aceasta masina are rame la usi. In timp ce unii lanseaza sedan-uri fara rame doar ca sa aiba o scuza sa le spuna coupeuri, Renault deseneaza un coupe cu usi de hatch doar ca mai lungi cu 20 de cm. Stiu ca vorbim despre un element care nu are nici o veleitate practica, dar tine intr-un fel de romantismul asociat unui coupe. Megane sta bine la capitolul spatiu interior, spre deosebire de alte coupe-uri compacte, francezul are o bancheta clasica ce poate, in teorie si legalitate, sa acomodeze trei pasageri. In practica trei adulti pe bancheta intra un pic in domeniul contorsionismului, dar sa zicem ca pe distante scurte in oras este acceptabil. In schimb, excursiile in patru sunt recomandate atat la nivel de spatiu interior cat si ca spatiu disponibil pentru cateva bagaje de weekend (344 l).

Ce motor sa imi aleg?







Lista de motorizari disponibila pentru Mégane Coupé include doua motorizari pe benzina (1,6 16v 110 CP si 1,4 l TCe 130 CP) si doua diesel (1,5 l dCi/105 CP respectiv 1,9 dCi/130 CP). In mod normal, prima recomandare ar fi motorul pe benzina supraalimentat, dar in cazul lui Mégane Coupé lucrurile sunt un pic mai complicate. De fapt au fost complicate de un numar de oficiali Renault care au hotarat montarea pachetului de drumuri grele pe orice misca, are patru roti si este vandut in Estul Europei. Daca pe un Fluence, spre exemplu, un astfel de pachet are un rol cat se poate de practic, pe un Coupe eu ma asteptam la o suspensie optimizata in directia sportivitatii nicidecum a confortului. Din pacate nu poti comanda un Mégane Coupé fara acest pachet, asa ca nu ai decat sa te obisnuiesti cu ruliul accentuat al caroseriei. Tocmai de aceea vom recomanda, pentru prima oara si fara satisfactii majore, un motor diesel pe un coupe. Pentru 2.050 de euro in plus fata de TCe (adica 18.600 in loc de 16.550 euro amandoua in echipare Privilege), dCi-ul iti ofera mai mult cuplu, un consum mai bun si, pe termen lung, o valoare superioara de revanzare.