Exteriorul este al unui Porsche si este un Porsche si pe dinauntru, dar modelul Cayenne da impresia ca este o masina prea eleganta. Conform site-ului motorcities.com, acest SUV este un autovehicul all-terrain - imens, lat si cu jante impresionante, care ridica garda la sol. Cei care nu sunt multumiti de exteriorul standard al masinii sport create de Zuffenhausen se pot intoarce acum la inovatiile fratilor Lumma, din orasul Winterlingen (Swabia - Germania). Horst (care se ocupa de partea de design) si Andreas (motoare) au creat o caroserie pentru Cayenne care merge foarte mult pe liniile traditionale vechi ale Porsche si totusi se lauda ca nu este un autovehicul condus de vreun "politist la serviciu".
Pretul estimativ al lui Porsche Cayenne S este in jur de 63.000 de euro. Acesta are 340 CP, atinge o viteza maxima de 242 km/h si are un cuplu de 420 Nm la 2.500 - 5.500 rpm. Dar are o infatisare care nu prea sta in picioare in fata celorlalte modele populare de SUV. Rivalii mai ieftini, cum ar fi Volkswagen, BMW sau Jepp, intra in aceeasi categorie in ceea ce priveste grija pentru exterior, spre supararea multor entuziasti ai marcii Porsche.
Caroserie "tunata"
"Dupa ce paraseste fabrica, masina arata prea destept si ingrijit", a spus Horst Lumma. Acesta este unul dintre motivele pentru care designerul, impreuna cu fratele sau, inginer constructor de modele, Andreas Lumma, au creat noua caroserie - CLR 400 GT. Aceasta contine un spoiler fata cu aripa deportanta in partea de jos, care include faruri duble, un spoiler spate cu orificii pentru redirectionarea curentilor de aer, praguri laterale, carenaje spate - fata marite, cu panourile portierelor ingropate, o grila fata din trei bucati si emblema Lumma. De asemenea, o capota cu un look sportiv cu guri de aerisire, un eleron cu marginea arcuita, pleoape de faruri si o teava de esapament cu valve duble fac parte din oferta.
"Pentru cei care considera ca aparenta Cayenne este prea blanda, mai avem niste imbunatatiri tehnice", declara Lumma cu mandrie, referindu-se in special la suspensia mai joasa. Ultimul model promite 470 CP coplesitori si 640 Nm de la motorul V8 de 4,5 litri. "Tunarea" pentru Cayenne ar dura doua sau trei saptamani, conform lui Horst Lumma. Acelasi timp se aplica la schimbarea sau reconstructia versiunii cu compresor a modelului S. "Toate componentele folosite pentru 'tunare' sunt facute din fibra compusa de inalta calitate si materiale PU RIM, iar acest lucru este in concordanta cu componentele de serie", a spus Lumma. Durabilitatea, stabilitatea infatisarii si suprafetele perfecte au o mare importanta. Aceasta calitate insa isi are pretul ei: in functie de nevoile clientului si de echiparea optionala, prepararea costa 22.000 de euro. Sasiul ajustabil pe inaltime si rotile speciale (10x22 - 295/30-22) adauga 12.000 de euro la pret. Iar schimbarea compresorului ridica valoarea cu inca 20.000 de euro. "Dar atunci ai un Cayenne de care mai au parte doar o mana de oameni in intreaga lume", a mai spus Horst Lumma.