Firma spaniola care lucreaza pe malul bulgaresc la santierul Vidin-Calafat s-a tre-zit din amorteala. FCC Construccion a dat bice in ultimele saptamani si a reusit sa recupereze intarzierile cauzate de problemele aparute pe santier. Pe malul romanesc, oficialii baltesc in aceeasi indolenta.

Gazeta de Sud v-a prezentat cu putin timp in urma un amplu reportaj de pe malul bulgaresc al santierului de la podul ce va lega cele doua tari. La bulgari este, de fapt, singurul santier, pentru ca in Romania, autoritatile nici macar nu au demarat procedurile de expropriere a terenului pe unde va trece infrastructura rutiera si feroviara. Atunci scriam ca muncitorii bulgari erau scumpi la vedere precum cei autohtoni si ca pauza de pranz de doua ore era cel mai sigur lucru de pe santier. Intre timp, FCC s-a pus pe treaba, iar podul a inceput sa prinda contur. Reprezentantii bulgari au precizat ca in urmatoarele 30 de zile va fi finalizata infrastructura la cele opt picioare ale podului. Deocamdata, a fost turnata fundatia pentru unul dintre picioare, au fost montate tubulaturile unde vor intra picioarele podului si a fost ridicat cofrajul pentru pila culee, locul unde podul face trecerea dinspre apa pe pamant. Potrivit bulgarilor, intre Ostrov, situat aproximativ la mijlocul Dunarii, si malul romanesc vor fi patru picioare de pod, iar res-tul vor fi amplasate pe teritoriul bulgar. "Au fost probleme cu terenul. Noi trebuia sa foram la 40 de metri, dar acolo am gasit sol nisipos. Atunci am sapat la o adancime de 60-70 de metri. Terenul este diferit de la o zona la alta", a explicat un inginer bulgar, angajat al FCC Construccion. Pe malul romanesc, este liniste deplina. Doar declaratiile sforaitoare ale cate unui ministru sau secretar de stat iti aduc aminte ca si romanasii fac parte din acest proiect la care ar trebui sa contribuie cu aproximativ 15 kilometri de cale ferata, un terminal feroviar, circa patru kilometri de sosea si legaturile cu drumul national Craiova - Calafat. Noi nu am depasit nici faza exproprierilor. "Se negociaza. Unii au fost nemultumiti de pretul pe care l-a oferit statul, dar daca sunt nemultumiti pot sa se adreseze justitiei. La inceput, cand s-a aflat pe unde trece podul, preturile au crescut, pe la 20 de euro metrul patrat. Acum, terenul se vinde si cu 2 euro", a declarat secretarul Primariei Calafat, Florin Mladin.