Compania italiana Pirelli va semna saptamana aceasta contractul prin care va primi de la BEI finantare in valoare de 50 de milioane de euro pentru extinderea fabricii producatoare de anvelope de la Slatina, a spus Giuseppe Cangelosi, noul director al Pirelli Tyres Romania, la evenimentul de lansare a calendarului Pirelli. Italienii au deschis in 2006 fabrica de anvelope din Slatina, unde in prezent sunt angajati 1.400 - 1.500 de oameni.
Pirelli avea nevoie de finantare pentru extinderea fabricii de anvelope inaugurate acum trei ani, astfel ca a apelat la Banca Europeana de Investitii pentru un imprumut de 50 de milioane de euro. Cangelosi a spus ca saptamana aceasta va fi semnat contractul la care acum se fac ultimele modificari. El a mai spus ca Pirelli a demarat lucrarile de extindere a fabricii si isi mentine angajamentele de investitii anuntate in cursul acestui an.
"Nu vor fi schimbari, insa trebuie sa spun ca nivelul productiei va depinde de cererea din piata, dar, in prezent, aceasta e la nivelul la care ne-am asteptat sa fie", a spus seful Pirelli Romania. Compania va incheia anul cu o productie de circa patru milioane de anvelope la Slatina, iar planurile dinaintea crizei indicau cresterea capacitatii pana la peste opt-noua milioane de anvelope anual pe termen mediu.
Valoarea totala a proiectului pentru care italienii au primit finantare de la Banca Europeana pentru Investitii este de circa 160 de milioane de euro. Cangelosi a mai spus ca, in prezent, la fabrica de anvelope lucreaza circa 1.500 de oameni, iar in total, numarul angajatilor companiei italiene in Romania este de circa 2.000 la cele trei fabrici. Compania mai are la Slatina o unitate producatoare de cord metalic pentru anvelope, detinuta impreuna cu Continental, plus o fabrica de filtre de particule pentru masini diesel la Bumbesti Jiu, inaugurata la inceputul acestui an si aflata inca in extindere. Si planurile de dezvoltare ale acestei unitati depind de situatia din piata.
Pirelli a investit peste 170 de milioane de euro in productia de anvelope la Slatina, iar 95% merg la export, pentru a echipa, printre altele, SUV-uri ale marcilor premium.