Mai multe societati galatene, care au ca obiect de activitate comertul cu piese auto contrafacute, au fost sanctionate de inspectorii de la Protectia Consumatorilor.

Inspectorul sef al Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Galati, Marioara Gatej, ne-a facut cunoscut faptul ca, dintre cele 11 societati comerciale verificate, 10 au fost amendate cu o suma care a depasit 4.130 de lei. Cele mai grave deficiente cu care s-au intilnit cei de la OJPC le-au reprezentat produsele necertificate RAR, lipsa elementelor de identificare de pe piesele auto, lipsa denumirii importatorului si bineinteles a elementelor de identificare, iar la alte piese din import nu existau nici macar traduceri. De asemenea s-au mai gasit si piese auto declarate de origine desi nu erau. "Cei care comercializeaza astfel de piese sint convinsi ca sint in perfecta legalitate, dar faptul ca pe spatele facturii scriu ca este un produs corespunzator si ca are un certificat ISO 9000 nu inseamna nimic in conditiile in care acesta este un certificat care este de management al calitatii si nu-mi spune nimic altceva. Au mai fost si comercianti care au dat pe spatele facturii un termen de garantie de 18 luni, desi pentru garantie iti trebuie un certificat ca sa poti fi luat in seama. Dintre firmele verificate zece au primit amenzi in valoare de peste 41 de milioane de lei vechi, dar am si oprit din comercializare piese auto in valoare de peste 83 de milioane de lei vechi", a spus Marioara Gatej. Potrivit inspectorului sef al OJPC Galati, aceasta actiune de verificare s-a facut impreuna cu cei de la Registrul Auto Roman (RAR).

Marfa contrafacuta

Tot seful Oficiului Judetean de Protectie a Consumatorilor Galati ne-a facut cunoscut ca aceasta actiune s-a derulat pe o perioada de trei luni in mai multe zone ale tarii. Scopul acestor verificari a fost acela de a preveni si combate activitatile economice ilegale cu piese si subansamble auto neomologate de Registrul Auto Roman. Potrivit inspectorului sef al OJPC Galati, aceste activitati conduc, pe de o parte, la afectarea mediului concurential pe piata de profil, iar pe de alta parte apare riscul exploatarii in conditii de nesiguranta a autovehiculelor. Potrivit unui comunicat de presa al Inspectoratului General al Politiei Romane, verificarile in tara s-au facut de catre ofiteri de politie din cadrul Serviciilor de Investigare a Fraudelor impreuna cu specialisti ai Registrului Auto Roman, ai Garzii Financiare si ai Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor. Din analiza efectuata de cei care au facut verificarile pe plan national a reiesit ca foarte multe piese de schimb sint fabricate in tarile din Orient sub licentele unor firme din Romania si din alte state din Comunitatea Europeana. Acestea din urma, desi fabricate in tarile din Orient, intrucit sint realizate sub licenta tarilor din Comunitatea Europeana, apar la comercializare in Romania ca piese produse in UE pentru care se elibereaza certificate de provenienta E1.