Importatorii de masini considera ca explozia pretului la titei va avea efecte grave asupra industriei auto. Si asta, la doar cateva zile dupa majorarea accizelor la masini.
Potrivit presedintelui Asociatiei Producatorilor si Importatorilor Auto (APIA), Brent Valmar, scumpirea carburantilor va avea efecte negative asupra industriei de profil. Lovitura este simtita din plin atat la nivelul autoturismelor, cat si la nivelul masinilor comerciale. De altfel, unul dintre marii producatori mondiali de camioane estimeaza o stagnare a comenzilor pentru camioane in Europa in prima jumatate a anului 2005, ca efect al cresterii pretului petrolului, potrivit Reuters. In ceea ce priveste petrolul, previziunile sunt negre, iar unii analisti cred ca este posibil ca barilul de petrol sa ajunga la 105 dolari.
Potrivit unui studiu al Bancii de Investitii Goldmann Sachs, citat de Deutsche Welle, exista indicii clare referitoare la explodarea pretului la barilul de petrol. “Credem ca piata petroliera se afla de-abia la inceputul unei faze de supramajorare a preturilor. Este foarte probabil ca, pe termen lung, valoarea barilului sa ajunga la 105 dolari“, se arata in studiul analistilor de la Goldmann Sachs. O asemenea majorare ar atrage scaderea consumului la nivel mondial si, implicit, refacerea unor rezerve suplimentare de petrol.
De-abia dupa aceasta perioada va fi posibila revenirea la valori mai mici pentru barilul de petrol. Vineri, pretul petrolului a crescut pana la un nivel-record, apropiat de 58 de dolari pe baril. In SUA, pretul petrolului a crescut cu 1,87 dolari pe baril, pana la 57,27 de dolari pe baril, iar in Londra, pretul petrolului Brent a crescut cu 2,22 de dolari pe baril, pana la 56,51 de dolari pe baril. In acest an, pretul petrolului a crescut cu aproximativ 30%, fondurile speculative facand achizitii masive pe baza informatiilor ca rezervele mondiale ar putea fi afectate de cererea masiva din tarile asiatice si din SUA.